Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 krånglar


LampanPåBordet

Rekommendera Poster

LampanPåBordet

För 2 månader sen uppdaterade jag till Windows 10. Ända sen dess har det krånglat en hel del för min dator. Jag har än så länge fått göra systemåterställning till fabrik inställningar 5 gånger. Det som händer innan är att datorn börjar hänga upp sig, då startar man om och det går helt enkelt inte att läsa in Windows. 
Någon som kan hjälpa mig förstå varför det händer och hur man kanske kan lösa detta? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För 2 månader sen uppdaterade jag till Windows 10. Ända sen dess har det krånglat en hel del för min dator. Jag har än så länge fått göra systemåterställning till fabrik inställningar 5 gånger. Det som händer innan är att datorn börjar hänga upp sig, då startar man om och det går helt enkelt inte att läsa in Windows. 

Någon som kan hjälpa mig förstå varför det händer och hur man kanske kan lösa detta? 

Varför?

Alt1 ) W10 är inte kompatibelt med din dator.

Alt2 ) Du har hårddiskskador som gör att W10 också får skador och krånglar.

 

Hade du en fungerande dator förut med ditt gamla operativsystem W7, W8 W? så hade jag med tålamod som en hackspett återgått till det Windows du hade förut.

Vad det gäller kontrollera hårddisken i din dator efter skador så finns programvara och instruktioner på Hårddisktillverkarens hemsida.

Alltså inte på datortillverkarens hemsida, utan på hårddisktillverkarens hemsida !

Har du hårddiskskador så blir det köpa ny hårddisk och installera om allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...