Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tålig är en surfplatta?


MariaE

Rekommendera Poster

Hur tålig är en surfplatta? Jag hittar bara gamla tester när jag söker på nätet. Min surfplatta som jag köpte har dubbelt stötskydd och den har ramlat i golvet några gånger... den funkar fortfarande... Finns det några tester på hur mycket man kan lägga på en surfplatta utan att den går sönder? Det är ju lätt hänt... Men det bästa är ju förstås att lägga den där man inte lägger andra saker...

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite sunt förnuft, så håller en surfplatta länge, man ska naturligtvis använda den med normal försiktighet, och inte lägga något på glaset, det är ju en tryckkänslig yta som lätt kan gå sönder om man lägger prylar på den, oavsett påslagen eller inte.

 

Vill du se tester, får du troligen fråga tillverkaren, men tvivlar på att sådant lämnas ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite sunt förnuft, så håller en surfplatta länge, man ska naturligtvis använda den med normal försiktighet, och inte lägga något på glaset, det är ju en tryckkänslig yta som lätt kan gå sönder om man lägger prylar på den, oavsett påslagen eller inte.

 

Vill du se tester, får du troligen fråga tillverkaren, men tvivlar på att sådant lämnas ut.

Cecilia gav en bra länk i inlägg 2.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det varierar mellan olika modeller.

 

Med ett fodral tål de mer: http://www.radron.se/tester/telefoni-datorer--internet/skydd-surfplattor/

Jag har två olika fodral till min surfplatta ett lite tunnare och ett lite tjockare. Med båda de fodralen håller nog plattan för det mesta som den kan råka ut för utom att bli överkörd av en bil tror jag.  :)

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad man gör med den.

 

Jo naturligtvis... :)  jag ska kolla på den videon. 

Den höll inte... Men så höga höjden tappar inte jag min surfplatta från...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia gav en bra länk i inlägg 2.

/Maria

Jag bryr mig inte om några fodral utan tänker på en platta utan fodral naturligtvis.

Men visst, stoppa in en surfplatta i en otterboxfodral så kan du göra nästan vad som helst, och den håller, förutom att fortfarande är själva tryckkänsliga skärmen känsligt, finns inga sådana skydd mot denna.

jag har fått lära mig att man ska handskas normalt med sådana här prylar, och inte lägga prylar på en skärm, så håller dom länge.

Då behöver man inga skydd, förutom vid transport så kan det vara bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte om några fodral utan tänker på en platta utan fodral naturligtvis.

Men visst, stoppa in en surfplatta i en otterboxfodral så kan du göra nästan vad som helst, och den håller, förutom att fortfarande är själva tryckkänsliga skärmen känsligt, finns inga sådana skydd mot denna.

jag har fått lära mig att man ska handskas normalt med sådana här prylar, och inte lägga prylar på en skärm, så håller dom länge.

Då behöver man inga skydd, förutom vid transport så kan det vara bra.

Här hittade jag otterboxfodral för surfplatta privarperson. 

Eftersom jag inte vill handla på nätet så köpte jag två bra skydd i två olika affärer. 

 

https://www.dustinhome.se/product/5010628467/defender-apple-ipad-234?ssel=false&LGWCODE=5010628467;89813;5443&utm_source=&utm_term=5010628467&utm_medium=&utm_campaign=&gclid=CJWr1oLM5ssCFcLNcgodmMUPng

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att komma ihåg att fodralens skydd mot vatten är minimalt. Kan skydda mot regnstänk men hamnar den i vatten så ger fodralet inget skydd. Finns mig veterligen inga vattentäta plattor, Telefoner finns. Jag har en vattentät telefon och den har klarat ett dopp i Atlanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att komma ihåg att fodralens skydd mot vatten är minimalt. Kan skydda mot regnstänk men hamnar den i vatten så ger fodralet inget skydd. Finns mig veterligen inga vattentäta plattor, Telefoner finns. Jag har en vattentät telefon och den har klarat ett dopp i Atlanten.

Sony uppger att denna surfplatta är vattentät. Surfplattan klarar av att ligga på 1,5 meters djup i sötvatten i 30 minuter utan att ta skada.

 

http://www.sonymobile.com/se/products/tablets/xperia-z2-tablet/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony uppger att denna surfplatta är vattentät. Surfplattan klarar av att ligga på 1,5 meters djup i sötvatten i 30 minuter utan att ta skada.

 

http://www.sonymobile.com/se/products/tablets/xperia-z2-tablet/

Nej jag ska inte ha den ute om det regnar. Jag ska inte ha den till att se bilder och film på heller. Det är en surfplatta för liten för. 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...