Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

gmail - gmail pop3 imap sörja


i3o6

Rekommendera Poster

Jag har flera ggr tidigare länkat gmail-konton till andra gmail-konton.

Har då använt pop3. Verkar som om det är ute nu då jag får felmedalande : "web-login required". Och när man loggar in på kontot som ska vidarebefordra mail så står det att en osäker app försöker läsa mailen.

 

När jag kör imap så får jag:

Servern returnerade felet: Missing +OK response upon connecting to the server: * OK Gimap ready for requests from xxxx:xxxx:...

Följer dom här anvisningarna:

https://support.google.com/mail/troubleshooter/1668960?hl=sv&rd=2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen erfarenhet av att länka ihop konton men kan tänka mig några saker:

 

1: Du kanske måste logga in på dina enskilda konton ibland, hålla dem "aktiva".

2: Kolla inställningarna för kontona, det går att stänga av/på IMAP/POP3 på enskilda konton

3: En väg runt är att vända på det hela, att låta enskilda konton vidarebefordra epost till annat konto istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste nog gå på nr 3.
Men det är jävla konstigt att google inte kan få gmail att interagera med gmail på ett smidigt sätt!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när man loggar in på kontot som ska vidarebefordra mail så står det att "en osäker app försöker läsa mailen".

Jag fick samma meddelande i Microsoft Outlook. Då aktiverade jag "mindre säkra appar" eftersom Googles Gmail räknar Microsoft Outlook som en mindre säker app. Jag har ingen Outlook app, utan kör med äkta fullversion av Outlook Professional Plus.

 

https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps

 

Efter det fungerar det klockrent att läsa och skicka Gmail ifrån Outlook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag har vart där också. Funkade inte. Och sen så borde man inte behöva sänka säkerheten på google föra att googla.

Google är ju ganska världssämst på kundsupport men jag har nästan lust att ta kontakt och hata på någon!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...