Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

MariaE avreagerar sig på Linux


MariaE

Rekommendera Poster

Nu har jag äntligen fått bort välkomstskärmen.  Det var ju tur att Kmag kunde följa muspekaren iallafall... Nu är rutan urbockad!

/Maria

 

post-120863-0-07254500-1458763218_thumb.jpeg

post-120863-0-81973400-1458763231_thumb.jpeg

post-120863-0-64227200-1458763250_thumb.jpeg

post-120863-0-12498500-1458763297_thumb.jpeg

post-120863-0-22787800-1458763400_thumb.jpeg

post-120863-0-17038000-1458763471_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linux funkar bra det var bara det att det var liten text i början... På vissa ställen blir texten för stor ibland.. Dessutom måste jag ofta välja ännu större text om jag ska installera fler program till Linux. I programhanteraren  blir det mindre text än på andra ställen. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta program stör mej... Jag vet inte om det fanns med från början men jag har inget behov av det och det poppar upp lite nu och då när jag ska skriva lösenord... 

 

Det blir ofta fel när jag skriver lösenord men det beror nog på nån inställning i mitt nya tangentbord eller i Linux KDE. Det blir flera bokstäver av samma sort. Det blir det när jag skriver också men då är det lättare att rätta det eftersom jag ser vad jag skriver då. Jag har bara 2 lösenord som jag kommer ihåg då är det ganska onödigt att använda KDE Wallet tycker jag. 

/Maria

post-120863-0-55345700-1459078935_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gel när du skriver, dubletter, torde bero på att du håller nere tangent för länge.

Antingen lär dig att trycka kortare tid eller, det borde gå, ställ in i Linux hur långt ett knapptryck får vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gel när du skriver, dubletter, torde bero på att du håller nere tangent för länge.

Antingen lär dig att trycka kortare tid eller, det borde gå, ställ in i Linux hur långt ett knapptryck får vara.

Jag har inte hittat ännu var jag ska ställa in det...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ en fråga om det i rätt forum. Jag tänker inte försöka svara på det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ en fråga om det i rätt forum. Jag tänker inte försöka svara på det här.

Jag brukar ju inte få så många svar i Linuxforumet men jag ska göra ett försök ... De i Linuxforumet gilar inte nybörjarfrågor tydligen... För övrigt tror jag att de flesta nybörjarfrågor tas bort. Jag har inte hittat några typiska nybörjarfrågor  här i Eforum när det gäller Windows eller annat. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu glider vi lite ot men generellt raderas inga trådar här (som inte nu bryter mot reglerna). Dvs det som skrivs här finns kvar.

Men nybörjarfrågor brukar google vara bra på, många söker sig den vägen istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna Linux var installerad på min dator när jag fick den.

http://distrowatch.com/table.php?distribution=pioneer

Det var därför jag var tvungen att börja om...

//eforum.idg.se/topic/350924-hur-byter-jag-kde-och-ev-linux-distr-mot-n%C3%A5got-annat/

Jag kunde inte ens använda de kommandon som jag brukar... Det kanske var mera likt Fedora ? Nu har jag lånat en bok med Linuxkommandon. Där finns kommandon för Fedora också och Ubuntu som är mera likt Linux Mint. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den Linux som var installerad från början är baserad på Debian och kubuntu... Det gick att surfa på datorn iallafall... Men många kommandon saknades . Det verkade inte funka att installera nya program med sudo heller.

 

Linux är ett mycket lätt operativsystem eller ett mycket svårt och komplicerat... Det beror på vilken Linux som är installerad på datorn,

 

Här hittade jag nyare versioner av Pioneer Linux... Det kanske var det som var installerat...

http://pioneerspacesim.net/download

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...