Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nu har en modul till Hp datorn försvunnit...Eller ladda ner appar till surfplatta


MariaE

Rekommendera Poster

Nu har en modul till Hp datorn försvunnit. :angry: Jag får nog  köpa en ny men jag vet inte vilken det ska vara annars får den ingen ström... Den liknar dessa iallafall...

http://www.batteriexperten.com/sv/artiklar/laddare/laptop-laddare/compaq/index.html Men jag har en stationär dator.

 

Jag måste använda Hp datorn som jag har Windows 7 Premium 64 bitar på för att ladda över appar till mina surfplattor. Den senaste som jag köpte kan inte kopplas till Linuxdatorn påstod han i affären... //eforum.idg.se/topic/351414-surfplatta-med-windows-81/

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appar kan du hämta direkt på din surfplatta, det är normala förfarandet, om den bara har koppling till internet.

men har du tappat bort nätagget till din dator då bör du köpa nytt ja, annars kan du inte använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appar kan du hämta direkt på din surfplatta, det är normala förfarandet, om den bara har koppling till internet.

men har du tappat bort nätagget till din dator då bör du köpa nytt ja, annars kan du inte använda den.

Första gången jag använder plattan  måste jag väl hämta de första apparna från datorn med surfplattan  ihopkopplad med datorn?? Jag gjorde så med min lilla surfplatta Android surfplattan. Så fort jag kopplade ihop den med datorn så började det laddas ner appar. Det var 0 filer på den  från början enligt utforskaren  eller vad det kallas på Svenska. Då funkade den som ett USB-minne i jätteformat när jag testade med att använda den till Windows datorn som jag inte surfar på. Men jag tänker inte göra det igen... Det blev  helfel då... men allt funkade igen efter att jag hade kopplat loss surfplattan och startat om datorn.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Iofs vet jag inte vad du har för surfplatta men vad jag vet är ingen surfplatta beroende av någon dator för att fungera. Det är liksom emot poängen med den.

 

bara att upp google play eller motsvarande för apple om du nu inte har en obskyr surfplatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Iofs vet jag inte vad du har för surfplatta men vad jag vet är ingen surfplatta beroende av någon dator för att fungera. Det är liksom emot poängen med den.

 

bara att upp google play eller motsvarande för apple om du nu inte har en obskyr surfplatta.

https://sv.wiktionary.org/wiki/obskyr

Såna ord du använder... :)  Jag ska testa att ladda ner appar på den utan att vara uppkopplad.... Men jag kunde inte göra så på min    andra platta för den var "tom". Men så fort jag kopplade ihop den med Windows datorn så började appar att laddas ner.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju någon typ av bredband, så då är det liksom meningen att man använder den trådlösa uppkopplingen man har i sitt bredband, för att koppla upp sin surfplatta trådlöst. Sedan brukar det ju finnas ett grundval av appar/program redan installerad vid leverans, det brukar kollas om appar eller annat behöver någon uppdatering, när man kopplar upp sig, precis som händer när man startar sin stationära dator eller bärbara.

 

Vill man sedan har fler appar/program, så besöker man den inbyggda Appstore/Playbutik som också finns inbyggd som standard.

 

Men som sagts tidigare, jag har ingen aning om hur ditt nätverk ser ut, så jag vet inte vilka möjligheter du egentligen har idag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har ju någon typ av bredband, så då är det liksom meningen att man använder den trådlösa uppkopplingen man har i sitt bredband, för att koppla upp sin surfplatta trådlöst. Sedan brukar det ju finnas ett grundval av appar/program redan installerad vid leverans, det brukar kollas om appar eller annat behöver någon uppdatering, när man kopplar upp sig, precis som händer när man startar sin stationära dator eller bärbara.

 

Vill man sedan har fler appar/program, så besöker man den inbyggda Appstore/Playbutik som också finns inbyggd som standard.

 

Men som sagts tidigare, jag har ingen aning om hur ditt nätverk ser ut, så jag vet inte vilka möjligheter du egentligen har idag?

Jag ska testa att koppla upp mej trådlöst om det funkar och ladda ner de första apparna... De datorer som jag kan bli uppkopplad med är Linuxdatorn som jag surfar på nu och Windowsdatorn som jag har Windows 7 Premium på om jag köper en ny modul så att den får ström. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...