Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud från TV till hemmabiosystem


linalundegard

Rekommendera Poster

linalundegard

Har ett hemmabiosystem som är kopplat till en DVD-spelare och fungerar utmärkt med ljud från dvd som film eller cd-skivor. Jag får dock intew något ljud ut från TV:n till hemmabiosystemet. Allt är av märket LG så de borde ju inte vara några problem att koppla ihop. Har testat med hdmi-sladd från tv till dvd och även optisk kabel från optical digital audio out i tv:n till optical audio in i dvd-spelaren. Förstår inte vad som är fel. Har testat att ändra på ljud-inställningarna i tv:n också men inget hjälper. Hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få ljud från TVn till hemmabiosystemet måste du koppla en ljudutgång från TVn till systemet.

HDMI-anslutningarna på TVn är enbart ingångar, d.v.s. du kan skicka signal till TVn den vägen men inte från TVn.

 

Om du ansluter Optical Audio Out från TVn till Optical Audio In på DVD-spelaren (tycker det är märkligt att DVD-spelaren har en ljudingång om den enbart spelar upp och inte in) måste du länka ljudet internt i DVD-spelaren så det vidarekopplas ut via HDMI.

Denna funktion tror jag inte din spelare har.

 

Således skall du ansluta TVns ljudutgång direkt till hemmabiosystemet och en ljudingång där.

 

Om du berättar vilka modeller du har av TV, hemmabiosystem och DVD-spelare blir det lättare att hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...