Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Olika människor olika försäkring...


MariaE

Rekommendera Poster

Vad vill du säga med ditt inlägg?
Det har alltid varit så att man kan välja vilka försäkringar man vill teckna och olika personer väljer olika.

Varför behöver du avreagera dig på något som varit likadant så länge det har funnits försäkringar, dvs över 200 år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du säga med ditt inlägg?

Det har alltid varit så att man kan välja vilka försäkringar man vill teckna och olika personer väljer olika.

Varför behöver du avreagera dig på något som varit likadant så länge det har funnits försäkringar, dvs över 200 år?

Ja när jag skulle skaffa försäkring fick jag inte skaffa den försäkring jag  ville ha... Eftersom jag är hörselskadad och synskadad bl.a. så fick jag inte teckna en viss försäkring.  De ville ha papper allt... När jag inte var "normal"  så fick jag inte den försäkring som jag hade valt från början.

 

Det var Folksam som hade den försäkringen. Jag vet andra som bara är hörselskadade som inte får den försäkring de ville ha. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja undrar verkligen vad du vill säga med dessa inlägg här på ett tekniskt forum. Visst har vi en kanal eller två för mjuka frågor men generellt är forumet ett för frågor rörande teknik, datorer, program.

 

Men i grunden - en försäkring tecknas alltid med dina förutsättningar som grund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja när jag skulle skaffa försäkring fick jag inte skaffa den försäkring jag  ville ha... Eftersom jag är hörselskadad och synskadad bl.a. så fick jag inte teckna en viss försäkring.  De ville ha papper allt... När jag inte var "normal"  så fick jag inte den försäkring som jag hade valt från början.

 

Det var Folksam som hade den försäkringen. Jag vet andra som bara är hörselskadade som inte får den försäkring de ville ha. 

/Maria

Men ingen av dina 3 länkar handlar ju om det.

 

För övrigt instämmer jag med Monshi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Monshi och Cecilia. Du har en gång till skapat en tråd utan intressant innehåll och som dessutom saknar koppling mellan rubrik och innehåll.

 

Den första länken du anger går inte ens och öppna, den andra har ingenting med rubriken att göra (beskriver en person som inte får ersättning för sjukhusvistelse på semester och som inte får ersättning trots reseförsäkring) och den tredje beskriver olika försäkringstyper???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du vill alltså ha en försäkring?

Glöm Folksam, dom har aldrig varit bra på något, minst när det gäller utbetalningar och dyra försäkringspremier dessutom.

Jag skulle råda dig till att kontakta Länsförsäkringar eller vilket som helst annat bolag i stället och höra vad dom har att säga.

 

För övrigt är det väl inte detta en tråd som handlar om råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja undrar verkligen vad du vill säga med dessa inlägg här på ett tekniskt forum. Visst har vi en kanal eller två för mjuka frågor men generellt är forumet ett för frågor rörande teknik, datorer, program.

 

Men i grunden - en försäkring tecknas alltid med dina förutsättningar som grund.

Vadå här skapar ju inlägg om olika saker som de är irriterade på. Får inte jag göra det också ? 

 

Om du är "normal" då kan få  vilke försökring du vill. Det kan inte jag få. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill alltså ha en försäkring?

Glöm Folksam, dom har aldrig varit bra på något, minst när det gäller utbetalningar och dyra försäkringspremier dessutom.

Jag skulle råda dig till att kontakta Länsförsäkringar eller vilket som helst annat bolag i stället och höra vad dom har att säga.

 

För övrigt är det väl inte detta en tråd som handlar om råd?

Nej jag har försäkring. men jag fick inte teckna en viss försäkring som hade med hälsoförklaring att göra eller vad det hette. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Monshi och Cecilia. Du har en gång till skapat en tråd utan intressant innehåll och som dessutom saknar koppling mellan rubrik och innehåll.

 

Den första länken du anger går inte ens och öppna, den andra har ingenting med rubriken att göra (beskriver en person som inte får ersättning för sjukhusvistelse på semester och som inte får ersättning trots reseförsäkring) och den tredje beskriver olika försäkringstyper???

Om du inte gillar det jag skriver strunta i att kommentera det då  :angry: denna tråd heter ju "Avreagera dej"

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ingen av dina 3 länkar handlar ju om det.

 

För övrigt instämmer jag med Monshi.

De personerna har ju också problem med att få den försäkring de vill ha...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du är "normal" då kan få  vilke försökring du vill. Det kan inte jag få. 

/Maria

Där har du helt fel Maria, men det kan du ju inte ha koll på heller, du är ju ingen "Allvetare inom detta ämne".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De personerna har ju också problem med att få den försäkring de vill ha...

/Maria

Nej, ingen av de tre länkarna i ditt första inlägg handlar om det. Du bör nog läsa dem och inte bara gissa.

 

Den första, vilket väl ska vara http://www.konsumenternas.se/forsakring/forsakringar/vilka-forsakringar-finns-det efter att ha rättat den, listar olika typer av försäkringar som finns och handlar inte om någon person alls.

Den andra är en tidningsartikel som handlar om en person som tror att hon tecknat en försäkring av en viss sort men inte har gjort det, hon har alltså inte läst försäkringsvillkoren utan bara gissat.

Den tredje är även den en lista över olika typer av försäkringar och handlar inte om någon person all.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där har du helt fel Maria, men det kan du ju inte ha koll på heller, du är ju ingen "Allvetare inom detta ämne".

En barnförsäkring kan du inte teckna eftersom du inte är något barn t.e.x.Och om du vill teckna en hundförsäkring och inte har någon hund så undrar de varför du vill teckna en sån.... Om det finns speciella "kvinnoförsäkringar" så kan du inte teckna en sån heller. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tingsrätten anser att det inte är diskriminering

Nej de dömer ju som de vill...  Om man inte är nöjd med beslutet får man överklaga till hovrätten.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom tråden inte handlar om det som trådstarten anger, saknar diskussionsvärde och håller på att urarta till en blogg så stänger jag tråden.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...