Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Surfplatta med Windows 8.1


MariaE

Rekommendera Poster

Jag har tittat på en surfplatta med  Windows 8.1 Det är en  model som kommer att försvinna. Den plattan jag tittade på skulle jag få köpa billigt.  Den heter Levono Yoga Tablet 2-10 Win Office Tbord BayTrail . Nu är frågan kan den kopplas till min Windows dator som har Windows 7 Premium Engelsk version eller måste den kopplas till Linux datorn och ladda över  appar på Linuxdatorn? Då måste jag ladda ner Airdroid igen tror jag det var ? eller har jag blandat ihop det med något annat program? Jag har inte köpt plattan än för jag hade inte kontanter på mitt kort just då. 

Inet på Sveavägen har den plattan demoex. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall du med ytterligare en surfplatta till? Du skaffade en Androidplatta ganska nyligen. Lär den hantera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall du med ytterligare en surfplatta till? Du skaffade en Androidplatta ganska nyligen. Lär den hantera den.

Jag vill ha  en till surfplatta därför att den är större. Min andra surfplatta använder jag mest på för kunna läsa email lättare nu när inte Safari funkar att läsa email med på datorn. Safari kan zooma endast text. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Nu är frågan kan den kopplas till min Windows dator som har Windows 7 Premium Engelsk version eller måste den kopplas till Linux datorn och ladda över  appar på Linuxdatorn? Då måste jag ladda ner Airdroid igen tror jag det var ? eller har jag blandat ihop det med något annat program?

Med rätt kabel kan du väl koppla surfplattan till vilken dator som helst skulle jag tro.

 

Däremot förstår jag inte alls vad du menar med "ladda över appar" och vad Airdroid skulle ha att göra med det. När det gäller Windows-plattor så hämtar man appar genom att starta Store-appen i plattan och leta reda på den Windows-app man vill ha. Man kan inte installera Android-appar i en Windows-platta.

 

Det finns en användarhandbok att läsa på sidan http://support.lenovo.com/se/sv/products/Tablets/Yoga-Series/Yoga-Tablet-2-1051?linkTrack=Homepage:Body_Search%20Products&beta=false om du vill veta mer om hur det fungerar.

 

Men vad ska du använda surfplattan till egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med rätt kabel kan du väl koppla surfplattan till vilken dator som helst skulle jag tro.

 

Däremot förstår jag inte alls vad du menar med "ladda över appar" och vad Airdroid skulle ha att göra med det. När det gäller Windows-plattor så hämtar man appar genom att starta Store-appen i plattan och leta reda på den Windows-app man vill ha. Man kan inte installera Android-appar i en Windows-platta.

 

Det finns en användarhandbok att läsa på sidan http://support.lenovo.com/se/sv/products/Tablets/Yoga-Series/Yoga-Tablet-2-1051?linkTrack=Homepage:Body_Search%20Products&beta=false om du vill veta mer om hur det fungerar.

 

Men vad ska du använda surfplattan till egentligen?

Den ska jag ta med mej om jag åker och hälsar på någon  och är där några dagar t.e.x. Jag ska inte ta med mej den när jag åker till till stan bara för då är den snart borta ...

 

Det är lättare att surfa på den än på min surfplatta som jag köpte förut. 

 

Surfplattan som jag köpte förut använder jag mest för att läsa email och manuler till Linux. Jag har laddat ner några manuler till Linux på plattan. Den är lättare att läsa från den när jag sitter vid datorn. Då behöver jag inte hålla på och växla mellan olika fönster när jag ska kolla olika kommandon.

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar du av att surfa på en 10"-skärm?

Det är ju så väldigt mycket mindre än en datorskärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klarar du av att surfa på en 10"-skärm?

Det är ju så väldigt mycket mindre än en datorskärm.

Det går att förstora texten. Det visade han mej i butiken. Jag har surfat på en liknande platta förut och det var inga problem med att förstora. Det är bara att pilla på skärmen. Men jag vet inte hur det är att läsa email på den men det använder jag min  andra surfplatta till. Den är ju ännu mindre. Det är bara att dra texten fram och  tillbaka. Det går inte att göra på datorn lika lätt. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skall du med ytterligare en surfplatta till? Du skaffade en Androidplatta ganska nyligen. Lär den hantera den.

Den surfplattan kan jag inte ens läsa epost på längre ...Anslutningen  har försvunnit  :angry:

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den surfplattan kan jag inte ens läsa epost på längre ...Anslutningen  har försvunnit  :angry:

/Maria

Ehh, menar du på fullt allvar att du ska köpa en ny surfplatta bara för att du inte längre kan nå internet på din gamla, anslutningen hat försvunnit??

Tja, har du så mycket pengar så du bara kan slösa bort dom så, helt upp till dig, börjar nu kanske förstå lite mer om varför du har så mycket problem med dina apparater, du förstår uppenbarligen inte hur dom fungerar. Så det är ju bara att skaffa nytt.

Jag har ett heltidsjobb, men inte har jag råd att köpa nytt på samma sätt som du tydligen har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh, menar du på fullt allvar att du ska köpa en ny surfplatta bara för att du inte längre kan nå internet på din gamla, anslutningen hat försvunnit??

Tja, har du så mycket pengar så du bara kan slösa bort dom så, helt upp till dig, börjar nu kanske förstå lite mer om varför du har så mycket problem med dina apparater, du förstår uppenbarligen inte hur dom fungerar. Så det är ju bara att skaffa nytt.

Jag har ett heltidsjobb, men inte har jag råd att köpa nytt på samma sätt som du tydligen har.

Nej jag ville ha en surfplatta som är lite större också. Det var därför jag köpte den. Nu ska jag inte köpa flera surfplattor förren någon av dem går sönder. Många datasaker som jag har har jag fått. Jag ska få hjälp med att ställa in mina surfplattor så de går att surfa med . Allt kan man dock inte få hjälp med på nätet även om du och många andra här är väldigt bra på surfplattor och datorer mm. 

 

Jag ska byta surfplattan mot en  större andriod surfplatta eller lämna tillbaka den. Surfplattor ska ha android annars är den en dator. Han som försökte hjälpa mej med "surfplattan" kunde inte koppla upp sej med den... Man måste logga in sej på nåt konstigt vis på "surfplattor" som har Windows. Han hittade inget om den "surfplattan" på Inets hemsida. :angry: Det var ju bara ett demoex och de ville bli av med den... Men det funkade att surfa på den i affären  :angry: Det blev stor text också.

   

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har jag en ny surfplatta en Android Lenovo Tab 2 A10-30  16 GB IPS Wifi 10.1 " och den funkar bra! :thumbsup: Nu är det mycket lättare att läsa sidor från flashback och familjeliv t.e.x. Det funkar dåligt på datorn när det inte går att zooma endast text.

 

Den andra surfplattan har jag lämnat tillbaka eftersom ingen visste hur man kopplar upp sej och surfar på en sån... För att kunna använda en platta med Windows måste man ha hjälp av en datatekniker, datakonsult eller nåt annat inom högre datakunskap och denna någon bör vara i närheten och tala om hur man ska göra eller så måste man vara det själv. 

 

Han i butiken visste inte heller hur man skulle göra... Det är ju inte så konstigt. De i databutiker de vet oftast inte så mycket...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...