Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Play-tjänster


torgnyb

Rekommendera Poster

När jag försöker uppdatera Google Play-tjänster stoppas uppdateringen med påståendet att det inte finns tillräckligt med utrymme trots att jag har stort utrymme på telefonen. Krävs för att använda appen tv.nu. 

Telefon HTC incredible S med Android 4.0.4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Inställningar får jag uppgiften att jag har 133 MB tillgängligt av Totalt 1,12 GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

133 MB är inte stort utrymme...

 

Google Play tjänster tar (i min surfplatta) 125 MB.

(och installationsfilen är på ca 40 MB)

Försök rensa bort en del appar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När telefonen laddar ner den står det att uppdateringen är på 40,59 MB. Det är under installationen som det blir stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet ju inte exakt hur en installation/uppdatering av en App går till men jag tänker mig att den först laddas ner, sedan packas upp/installeras och därefter tas den gamla bort.

Så det finns nog ingen anledning att misstänka att det är ett falskt meddelande ang. utrymmesbrist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle det väl funka om jag först tar bort det befintliga Google Play-tjänster och sedan installerar det på nytt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, tror inte att den går att ta bort, bara avinstallera alla uppdateringar.

Men med tanke på ledigt utrymme rekommenderar jag att du städar bort en del appar och/eller flyttar dem till minneskortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade precis samma problem på min gamla telefon. Var gång jag skulle uppdatera så saknades det utrymme. Det blev nästan så att var uppdatering orsakade att jag fick avinstallera någon tidigare installerad app plus att jag fick köra ett städprogram som heter Clean Master. Finns säkert andra städprogram men det var detta som jag använde. Som det tipsas i föregående inlägg så flyttade jag också appar som gick att flytta till minneskortet.

 

Finns även inbyggda städfunktioner i operativsystemet men akta dig så att du inte städar för mycket. Har fått installera om mina emailkonto några ggr för att jag varit oförsiktig.

 

Om du i framtiden bestämmer dig för att köpa ny telefon, se till att köpa en med mer internminne, en med minst 3 GB RAM. När jag själv köpte telefon för några veckor sedan var detta det viktigaste kriteriet och många för övrigt bra telefoner gick bort eftersom de bara hade 2 GB RAM. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra (men jobbig) app är

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.a0soft.gphone.app2sd

Den listar vilka appar som kan flyttas direkt och vilka appar som kan flyttas men som helst ska ligga kvar.

 

Det jobbiga är att appen då och då poppar upp diverse meddelanden om åtgärder, om att köpa andra appar osv.

(Clean Master, som nämnts, är bra men har numera samma jobbiga egenskaper).

Jag brukar installera, använda, och sedan avinstallera sådana bra men jobbiga appar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...