Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Aja

Ikonernas placering på skrivbordet

Rekommendera Poster

Aja

Hej!

Jag är van att ha ikonerna på skrivbordet placerade på ett visst sätt men varje gång datorn går ner i strömsparläge flyttas skrivbordsikonerna vid uppvaknandet. Jag har inte haft detta problem i Windows 7.

Jag har letat efter hur jag kan låsa ikonerna till vissa platser. Vid högerklick på skrivbordet har jag bockat för "Justera ikonerna mot rutnät".

Jag använder extern skärm till en laptop.

Tacksam för tips på hur jag ska kunna bevara ikonernas placering.

/Gunilla

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Flyfisherman

Det beror sannolikt på att du har två olika bildskärmar med olika upplösningar aktiverade nån gång i bland.

Det som sker är att då ställer 'skrivbordet' om sig till den valda skärmupplösningen på den andra bildskärmen och då kommer alla ikoner att flyttas runt eftersom dessa då samtidigt ändras i storlek och anpassas efter den nya ytan dessa skall huseras på.

Jag har tyvärr inget bra tips på lösning av detta problem, kanske andra kan kliva in och ge tips, men jag bara förklarar hur det hänger ihop.

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Aja

Tack, det låter som en rimlig förklaring.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Flyfisherman
Postad (redigerade)

När jag tänker efter:

Jag har jag dubbla bildskärmar, båda med upplösning 1920x1080

Och om jag startar ett spel med "fel" grafikupplösning tex 1680x1020 eller nåt, så när jag avslutar det spelet så har då precis alla mina ikoner på min primära bildskärm flyttats runt. Det är i sanning väldigt irriterande.

Grr :thumbsdown:

Redigerad av Flyfisherman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...