Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa mobil + Ekosystem/Wearable -IOS-android-windows?


Stud

Rekommendera Poster

Som sagt allting är en smaksak, och vanesak.
Jag söker nu inspiration!  Revolution, jag vill bli positivt överraskad....eller få höra att jag redan valt rätt;) 
 
 
Ge mig något intuitivt.
Ge mig framtiden
Ge mig det bästa telefonen, med tillhörande wearables och ekosystem
 
 
Men om vi försöker se på det nyktert. Vilket är det bästa att välja just nu och framtidssäkert anser du?  Fördelar som nackdelar.
 
 
Det jag söker:
Prestandatelefon med bra kamera.
Bra användarupplevelse
Kontroll
Enkelhet
Snabbhet, genvägar
Stabil länk till molntjänster
 
Ge mig en produkt som åtminstone är substitut för neurointerface.
Jag vill kunna göra mer, med mindre.
Att reducera gränssnittet och det ineffektiva med att peta på dumbphone välkomnas.
 
 
 
Jag har varit en androidmänniska....nej. Kan man säga så? Då kanske du får ett filter över resonemanget och vill övertyga mig att bryta facket, eller att stanna kvar. Så vi säger såhär istället:
Jag har använt android de senaste åren
 
Men är givetvis öppen för vad som helst.
Jag har faktiskt blivit allmänt bekymrad och missnöjd med smartphones, all skärmtid och komplexa tjänster man över tid skaffar. Det är dags att bli smartare, använda mer hjälpmedel som smarta gesture controls. Röststyrning, virtuell assistans
 
 
Jag vill ha en bra telefon, med bra kamera.
Jag vill helst ha en helt synkad smartwatch till den som framförallt skall
vara en naturlig länk, men även en kompetent träningsklocka á  lifetracker. 
 
Jag får erkänna att läser man på om iPhone med sin watch, som dessutom kan ta samtal, man kan köra Siri  röststyrning i den bleknar konkurrensen. Det finns massor av diverse alternativ som kör fristående nerskalade android, Windows finns väl knappast på kartan? Pebble mfl sen så har givetvis android-utmanarna sina egna klockor som är mycket låsta till specifika generationers telefoner.
 
 
Nya Samsung S7, S7 Edge är lockande.
Men det verkar inte finnas någon specifik ny "Gear" till den som är bra?
 
 
 
Jag ser nämligen konflikter i det sk ekosystemet också
Vad passar mig? Vad passar om 2 år? 
 
 
Windows  = Fortfarande överlägset i Desktop, Privat som i Arbetet. 
På Mobilsidan jävligt illa tyvärr, Cortana finns inte på svenska. Apputbud skralt, kompabilitet. 
Windows10 vill jag helst inte skaffa heller.  Först då uppnår man väl slipstreamad totalupplevelse likt att köra Apple rakt igenom.
 
Nokia lumia och liknande windowsphones kör schyssta kameror dock.
 
 
Android
Talar för utveckling, flexibilitet och gränslös customizering. 
Här får man dock efterforska, skräddarsy och leta för att hitta just sin passande hårdvara med mera.
Jag är överrens med android, men kanske ändå är en noob som inte hittar eller kan utnyttja potentialen till 30 % ens? Vem vet?
 
 
 
iPhone
Funkar säkert fint, om man dessutom orkar lära sig något nytt och byta ut (komplettera) vagnparken så att säga med IOS överallt. 
De gånger jag har lånat iPhones dock är jag inte van eller nöjd med deras sätt att navigera.
 
Inte kan man skräddarsy launchers,teman lika fritt som i android heller?
 
Det verkar dock absolut bäst utarbetat uti fingertopparna vad gäller seamless upplevelse, funktionalitet och driftsäkerhet.
 
Ja vi börjar så
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kul tråd, som är omöjlig att ge ett bra svar på antar jag.

 

framtidssäkert anser du?

Finns inte!

Ingen vet vad framtiden har i sitt sköte.

Se gärna Moores lag

Behöver jag utveckla detta ytterligare?

 

 

Det jag söker:
Prestandatelefon med bra kamera.
Bra användarupplevelse
Kontroll
Enkelhet
Snabbhet, genvägar
Stabil länk till molntjänster

Precis alla moderna sk. smartfånar uppfyller detta i dag.

Var mer precis i kravspecifikationen: tex. vad är en bra kamera, vad är en bra användarupplevelse, enkelhet etc.

Det du listar upp är mer personliga preferenser och inte tekniska krav.

Förutom då "Stabil länk till molntjänster" vilket knappt har med fånen att göra.

 

 

Jag vill ha en bra telefon, med bra kamera.

Jag vill helst ha en helt synkad smartwatch till den som framförallt skall
vara en naturlig länk, men även en kompetent träningsklocka á  lifetracker.

.../...Ja vid börjar så..

 
 
Ja.. vi börjar med att rekommendera NordicHardware Test sidor:
 
Mvh :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kul tråd, som är omöjlig att ge ett bra svar på antar jag.

 

 

Precis alla moderna sk. smartfånar uppfyller detta i dag.

Var mer precis i kravspecifikationen

tex. vad är en bra kamera

vad är en bra användarupplevelse

enkelhet etc.

Det du listar upp är mer personliga preferenser och inte tekniska krav.

Förutom då "Stabil länk till molntjänster" vilket knappt har med fånen att göra.

 
Mvh :)

Goddagens.

 

Det kanske bara är jag/vanesak men att använda en "smartphone" dagarna i ända blir frustrerande.

Det är så mycket enklare med en PC,tangentbord ,kommandon etc.

 

Därför tänkte jag försöka göra något liknande i telefonen.

 

Kontraoder då:

 

*Bästa kameran som tar högupplösta bilder, snabbt autofokus, även i mörker.  (Samsung S7 check?)

*Användarupplevelse = effektivt gränssnitt. Navigera,markera text, söka, starta, växla mellan appar,ungefär så

*Enkelhet som att minska antal klick, reducera onödiga processer, översyn och funktionellt

 

 

 

Det lutar åt iPhone 6S med en apple watch faktiskt.

 

Passar nog mig, min vardag och hur man interagerar med tekniken(IOS användare får gärna kommentera) exemplen:

 

*Att diktera, tala till Siri via  Apple watchen genom en enkel gest kommer underlätta vardagen. Speciellt när man kör bil.

Skapa händelser i kalendern ska vara möjligt, man kan även maila sina egna collect_all  epostadresser från kontaktlistan som man sätter upp för egna syften.

Ex printjobs till  X ,   message to Y.

 

*Lifetracker och överskådlig hälsokoll i samma skede. Saknar dock sömn-mätning som enheten inte stödjer. Integriteten på hälsoappar kan ifrågasättas dock, för såväl android som apples.

 

*Telefonen har trots allt sin finess, 3D touch , bra kamera.

 

*En Mac Pro eller liknande notebook kanske trots allt får trängas med min nuvarande dator där hemma. Att se kalender- sms- samtal i fullskärm sömlöst via enheterna är lockande. Android har inget liknande.

 

*Workflows och editorial integrationer.

 

 

Jag väntar på 21 mars eventet då nyheter och kommande produkter ska presenteras och bestämmer mig då.

Jag ska tills dess försöka låna iphone 6s som bekanta har och på allvar, se om jag kan vänja mig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...