Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna wps-fil.


malu66

Rekommendera Poster

Hittade gamla wps-filer på ett usb-minne men har inget bra program att öppna dom med (har w10).

 

Har prövat alla i "Öppna med..." och får förslag på appar i "Store", dom har dock fått rätt dåliga betyg.

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns tydligen ett "Kingsoft Writer 2013" då jag inte gärna laddar ner office eller liknande.

 

Får väl testa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns tydligen ett "Kingsoft Writer 2013" då jag inte gärna laddar ner office eller liknande.

 

Får väl testa det.

 

hehe..

..så Kingsoft Office 2013 räknas inte till "liknande"? ;)

(Writer är en del av detta paket)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att Kingsoft Office (eller som det numera heter WPS Office) kan läsa filer som är sparade i Microsoft Works?

Bara för att de två programmen använder samma filändelse (wps) betyder det ju inte att filerna är formaterade på samma sätt.

 

Sen får man ju antingen betala för Kingsoft Office efter en månad eller stå ut med reklam på utskrifterna.

 

Om programmet: https://en.wikipedia.org/wiki/Kingsoft_Writer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte installera ett välrenommerat alternativ till Microsoft Office(Libre Office) som det tipsas om i inlägg 2. Hämtar man från länken som går till företagets webbplats som även denna finns i inlägg 2 så är faran för att man råkar ut för medföljande skräpkod betydligt mindre än om man hämtar från sidor typ download.com  eller andra liknande sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser att ni har rätt, bara att buga och tacka för vägledningen.

Det får bli LibreOffice punkt slut.

Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...