Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Helt plötsligt går det inte att byta bakgrund


MariaE

Rekommendera Poster

Helt plötsligt går det inte att byta bakgrund. Jag har installera de flesta bakgrundsfiler. Det funkade bra i början att byta bakgrund.

/Maria

 

post-120863-0-00092600-1457600229_thumb.png

post-120863-0-31998700-1457600428_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fösökte med att ladda ner ett annat program för att försöka byta bakgrund.  Det gick inte heller  :angry: Finns det  något bättre? Det var ju tur att Kmag kunde följa muspekaren iallafall...

 

/Maria

 

post-120863-0-49057500-1457613836_thumb.png

post-120863-0-14565900-1457613863_thumb.png

post-120863-0-06004000-1457613895_thumb.png

post-120863-0-08551800-1457613919_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Picasa är ett program för att göra album av bilder och liknande, det har inget att göra med inställningar i din Linux-distribution.

 

Det är inte många av Eforums medlemmar som använder Linux över huvud taget och sen finns det ju så många distributioner och användargränssnitt så chansen att någon både har samma som du och dessutom kan svara är väldigt liten. Det är ju inte heller någon här som vet vad du har gjort vid datorn som kan tänkas ändra något.

 

Jag sökte med: mint cinnamon change desktop background

och fick t ex dessa sidor som svar:

http://www.zdnet.com/article/how-to-customise-your-linux-desktop-cinnamon/

http://linux.about.com/od/howtos/ss/How-To-Customize-The-Cinnamon-Desktop-Environment-In-Linux-Mint.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Backgrounds utility" det är den menyn jag inte får upp ... När jag hade installerat Linux Mint 17 KDE då fick jag upp den... Men sen installerade jag nåt annat program inte nån extra skrivbordsmiljö . Efter att jag hade installerat programmet så funkade det inte att byta bakgrund.. Jag kommer inte ihåg vilket program det var tyvärr. Här i Eforum finns det åtminstone 4 eller 5 stycken som använder Linux Mint vet jag.... Men jag har frågat i Linuxforumet också. Kanske någon har ett svar i morgon? Alla som kan Linux Mint i detta forum kanske gör andra saker just nu...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Kan du inte bara välja en bild och högerklicka på den och sätta som bakgrund, eller åtminstone kolla vilka val du får upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara välja en bild och högerklicka på den och sätta som bakgrund, eller åtminstone kolla vilka val du får upp?

Dessa väl får jag upp om jag högerklickar på en bild... Det gick inte att ladda upp nån fil just nu? Fel tid kanske för det var en *.png fil och de brukar gå att ladda upp. Jag måste spara om filen tilll annat format ... Det funkade inte med *.jpg fil heller... Jag måste ändra till mindre upplösning på skärmen så filen blir mindre. Jag får göra om försöket. Det är bara slumpen som gör att det blir filer uppladdade ibland... :angry:

 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"The Backgrounds utility" det är den menyn jag inte får upp ... När jag hade installerat Linux Mint 17 KDE då fick jag upp den... Men sen installerade jag nåt annat program inte nån extra skrivbordsmiljö . Efter att jag hade installerat programmet så funkade det inte att byta bakgrund.. Jag kommer inte ihåg vilket program det var tyvärr. Här i Eforum finns det åtminstone 4 eller 5 stycken som använder Linux Mint vet jag.... Men jag har frågat i Linuxforumet också. Kanske någon har ett svar i morgon? Alla som kan Linux Mint i detta forum kanske gör andra saker just nu...

/Maria

Men hur ska någon här veta vad du har gjort för att förstöra något i din Linux-installation?

Du bör nog anteckna vad du gör för något i fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur ska någon här veta vad du har gjort för att förstöra något i din Linux-installation?

Du bör nog anteckna vad du gör för något i fortsättningen.

Nä det kan ju  ingen veta... och inte jag heller. Men när jag eller någon får problem i Windows då är det ofta lättare att reda ut vad som var fel. Jag är inte van att skriva upp alla saker som jag gör med datorn.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag ändrat bakgrund iallafall men det är inte den bakgrunden jag vill ha ... Det var inte den menyn jag förväntade mej... Jag fick svar i Linuxforumet till slut... Det brukar jag inte få ibland... Folder settings heter menyn där jag kunde välja bakgrund... De flesta filer som jag har finns ju på Nas och de går inte att välja. Du kan bara välja lokala filer fick jag  till svar när jag försökte... Jag skrev av alla menyer och jämförde konstigt val på Engelska...

 

Det retar mej att menyn till detta ämne blev felstavat...

 

 

/Maria

post-120863-0-27532200-1457757926_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du nu har kunnat byta bakgrund. Kan vi då betrakta denna tråd som avslutad?

Åtminstone ska det inte vara något om filer på NAS i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du nu har kunnat byta bakgrund. Kan vi då betrakta denna tråd som avslutad?

Åtminstone ska det inte vara något om filer på NAS i den här tråden.

Ja det kan vi göra . Det som jag skrev i Linuxforumet har redan tagits bort. :angry:  Tur att jag sparar allt som jag skriver då så att jag kan läsa det igen om jag behöver. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...