Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stänga av win update går det inte i 10:an?


hottiz

Rekommendera Poster

Då jag sitter på trådlös anslutning med denna nya toshiban så vill jag kunna styra när jag själv

vill ha updates, Går det inte stänga av som förr? datorn blev seg o knäpp igår sp jag trodde den skulle crasha ,,,då var det en update som störde och tog sen flera timmar innan den var installerad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag sitter på trådlös anslutning med denna nya toshiban så vill jag kunna styra när jag själv

vill ha updates, Går det inte stänga av som förr?

Nej !

Microsoft vet bättre än W10 användarna när det måste uppdateras !

 

Men man har i varje fall "på jobbet" "uppdaterat W7" till samma sak.

I torsdags förra veckan "uppdateras" datorn under 2,5 timmar.

Förr brukade det komma upp en skylt där man kunde skjuta upp uppdateringar upp till 4 (?) timmar (t.ex. till lunchen eller till det var dags gå hem men någon sådan skylt kom inte upp.

Eller kanske berodde omöjligheten hindra det hela på att det var "Symantec" som skulle uppdateras ????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Om du har valet att stänga av 'Uppdateringar från flera platser' så gör det:

Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows update > Avancerade alternativ > Välj hur uppdateringar levereras => Av

 

Sedan kan du stänga av Wi-fi Sense för att spara på bredband över Wifi och även som en sekretessåtgärd: se nr. 2

Samt nr. 3

Ställa in om den wifi-uppkoppling du är ansluten till ska räknas som en anslutning med datapriser eller inte. Slår du på det så kommer Windows-uppdateringar, uppdateringar av appar och andra bakgrundsdata att minimeras.

 

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.634027/uppgradering-windows-10/sida/1/del-1-fem-saker-du-maste-gora-direkt-med-windows-10

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag sitter på trådlös anslutning med denna nya toshiban så vill jag kunna styra när jag själv

vill ha updates, Går det inte stänga av som förr? datorn blev seg o knäpp igår sp jag trodde den skulle crasha ,,,då var det en update som störde och tog sen flera timmar innan den var installerad.

Du kan också installera Microsofts mjukvara, Windows Update Show Hide.

Det ger dig en begränsad möjlighet att styra lite av uppdateringarna.

 

Du hämtar programmet här:

 

http://download.microsoft.com/download/F/2/2/F22D5FDB-59CD-4275-8C95-1BE17BF70B21/wushowhide.diagcab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar nada och blir mer o mer besviken...har stängt av updates på något ställe jag inte hittar tbx till men det återställdes till på. samt Toshiba update...går det stänga av eller åtminstone få bort allert-ljudet på både update via Toshiba o win.

Denna dator skall ju fungera som en portabel dator och då ofta anslutas till de trådlösa nätverk som typ på hamburgerrestauranger då man är på semesteer..

Edit: har bara trådlöst hemma och ingen stationär dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Du skriver i början av tråden:
 

Då jag sitter på trådlös anslutning med denna nya toshiban så vill jag kunna styra när jag själv

vill ha updates, Går det inte stänga av som förr? datorn blev seg o knäpp igår sp jag trodde den skulle crasha ,,,då var det en update som störde och tog sen flera timmar innan den var installerad.

Och där har du fått svar senare i inläggen.

 

Sedan skriver du:
 

Fattar nada och blir mer o mer besviken...har stängt av updates på något ställe jag inte hittar tbx till men det återställdes till på. samt Toshiba update...går det stänga av eller åtminstone få bort allert-ljudet på både update via Toshiba o win.

Denna dator skall ju fungera som en portabel dator och då ofta anslutas till de trådlösa nätverk som typ på hamburgerrestauranger då man är på semesteer..

Edit: har bara trådlöst hemma och ingen stationär dator.

Jag förstår inte vad du skriver.

Berätta tydligt och klart vad det är som inte fungerar och vad det är du vill ha utfört.

Mvh :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hottiz, kanske dags att lämna tillbaka datorn med hänvisning till att du inte klarar av de otaliga uppdateringarna. Stör för mycket.

Dustin har för närvarande 202 datorer med W7 Pro installerat.

Och i W7 kan du stänga av uppdateringar.

https://www.dustin.se/group/hardvara/datorer-surfplattor/barbara-datorer/professionella/?operatingsystem=windows-7-professional-fsoerinstallerat

https://www.dustin.se/product/5010881431/thinkpad-l540#description

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...