Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frontmatade tvättmaskiner!


MariaE

Rekommendera Poster

Det är dumt med frontmatade tvättmaskiner! Det är alltiid något man glömmer att lägga i tvättmaskinen innan man stänger luckan! Men de flesta i mitt bostadsområde verkar vilka ha frontmatade tvättmaskin. Varför vet jag inte??

Det är ju inte barn som tvättar... Alla som tvättar i tvättstugan borde nå att lägga i tvätt tycker jag.  Jag är ganska kort trots allt men jag når ovanpå tvättmaskinen. Det är ändå där man ska lägga i eller hälla i tvätt medel. 

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så när du använder en toppmatad maskin så glömmer du aldrig att lägga i allt du tog med dig för tvätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så när du använder en toppmatad maskin så glömmer du aldrig att lägga i allt du tog med dig för tvätt?

Det kanske jag skulle göra men då är det bara att öppna luckan och lägga i den tvätt som man glömde. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske jag skulle göra men då är det bara att öppna luckan och lägga i den tvätt som man glömde. 

/Maria

Det kan medföra att man får vatten sprutande över sig.

 

Frontmatade maskiner får mycket bättre tvättresultat än toppmatade maskiner, så det är nog anledningen till att de flesta föredrar frontmatade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan medföra att man får vatten sprutande över sig.

 

Frontmatade maskiner får mycket bättre tvättresultat än toppmatade maskiner, så det är nog anledningen till att de flesta föredrar frontmatade.

Det har aldrig hänt någon av de som jag känner som har  topmatad tvättmaskin. Men man bör ju stänga av tvättmasinen innan man   öppnar den. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard brukar vara frontmatade, fördel med toppmatad brukar vara storleken, eftersom dom normalt är smalare, kräver mindre utrymme.

Nackdel med toppmatad, går inte ställa en maskin ovanpå.

 

Alla moderna tvättmaskiner, brukar gå att stanna för att lägga i något mer man glömt, sedan kan man starta igen, där maskinen stoppade i programmet.

 

Frontmatade är bättre tvättkraft i, och man slipper att lyfta tvätten så högt när man lägger i, alltså bättre ur ergonomisk synpunkt, bra om man är liten i växten.

Frontmatade har också fack för tvättmedel och sköljmedel som frontmatad, man drar ut facken, sitter alltså inte ovanpå.

Likaså display sitter också på fronten högst upp normalt.

Man kan också ställa en tumlare ovanpå tvättmaskinen, vid behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard brukar vara frontmatade, fördel med toppmatad brukar vara storleken, eftersom dom normalt är smalare, kräver mindre utrymme.

Nackdel med toppmatad, går inte ställa en maskin ovanpå.

 

Alla moderna tvättmaskiner, brukar gå att stanna för att lägga i något mer man glömt, sedan kan man starta igen, där maskinen stoppade i programmet.

 

Frontmatade är bättre tvättkraft i, och man slipper att lyfta tvätten så högt när man lägger i, alltså bättre ur ergonomisk synpunkt, bra om man är liten i växten.

Frontmatade har också fack för tvättmedel och sköljmedel som frontmatad, man drar ut facken, sitter alltså inte ovanpå.

Likaså display sitter också på fronten högst upp normalt.

Man kan också ställa en tumlare ovanpå tvättmaskinen, vid behov.

I  tvättstugan där jag bor går det att stoppa de frontmatade tvättmaskinerna men det går inte att öppna . Om någon med våld skulle öppna tvättmaskinen då rinner vattnet ut och tvättmaskinsluckan skulle säkert förstörd...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I  tvättstugan där jag bor går det att stoppa de frontmatade tvättmaskinerna men det går inte att öppna . Om någon med våld skulle öppna tvättmaskinen då rinner vattnet ut och tvättmaskinsluckan skulle säkert förstörd...

/Maria

Brukar gå bra om man väntar en stund tills maskinen är säker på att det inte är något vatten kvar i trumman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar gå bra om man väntar en stund tills maskinen är säker på att det inte är något vatten kvar i trumman.

Jaså... Men när maskinen har börjat tvåtta då har det inte gått att stoppa den tror jag... Men när maskinen är färdigt  då går det att plocka ut tvätt efter 1-2 minuter. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...