Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dålig täckning = skriv pin koden


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej.

 

Det är lite svårt att skriva ämnestitlar ibland. Vad det i alla fall handlar om är ett fenomen som uppstår på min BQ Aquaris E5. Om den tappar kontakten med mobilnätet (täckningen varierar från illa till acceptabel) så måste jag skriva in pinkoden på nytt. Tror inte det är så det ska fungera. Just nu sitter jag med 2 spaplar av 4 och 4G men helt plötsligt kan kontakten försvinna. Då måste jag skriva in pinkoden. Funderar på om det är sim kortet som glappar men det skulle väl i så fall visa sig vid fler tillfällen. Inte bara (som värst) några gånger om dagen till (som bäst) någon gång i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att det antagligen är en bugg i programvaran eller så mår ditt simkort lite dåligt. Det enklaste vore kanske att be din operatör om ett nytt simkort och se om det hjälper?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tag en ren gammal sida ur en dagstidning(utan trycksvärta) och gnugga sim-kortet mellan pappret, slipar bort fett + annat.

 

Kan hjälpa dålig kontakt mot sim-kortet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Jag gissar på en bugg i programvaran. Eller ?

Jag har två Nokia N9.

En äldre för firman och en nyare för privata samtal.

På den äldre måste jag då och då skriva in pinkoden.

Båda använder Halebop, Telias nät.

 

En skillnad är att från början krävde båda då och då pinkoden.

Men efter en uppdatering från Telia (eller var det från nån organisation känd under förkortning, vad vet jag ?)

på den nyare N9an försvann behovet skriva in pinkoden då och då.

 

Jag kan tom stänga av den nyare utan att den kräver pinkod vid start.

Så jag gissar Telia uppdaterat till att ta bort Pinkod precis som med Comviq ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag uppdaterar här:

 

Fick bytt sim kort för ett tag sedan. Allt har fungerat bra men nu har det börjat krångla igen (nyss 2 gånger i rask följd). Telefonen känns också lite "långsam" om vi säger så. Det finns en uppdatering av telefonens firmware som ligger och vill installeras men är inte säker på om det kan göras utan säkerhetskopiering. Har inget att säkerhetskopiera till och jag vill minnas att min gamla telefon vlev väldigt instabil vid säkerhetskopiering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...