Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 10 Mobile och Continuum


.M

Rekommendera Poster

Fick hem dockningsstationen för Windows 10 Mobile telefoner och roade mig med att plugga in den i skärmen och ansluta tangentbord.

 

Rätt intressant koncept och fungerade riktigt bra med dom program som stödjer det. Eftersom det är samma program som på vanliga Windows 10 så kände man igen sig. Lite dåligt stöd av tredjepartstillverkare av appar och program än så länge.

 

Men om man hittar appar som fungerar så är det helt klart en konkurrent till att ta med sig surfplatta när man åker bort en weekend resa eller liknande. Förutsatt att hotellet har en tv med hdmi-port dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag brukar använda continuum på kvällarna när jag sitter vid TV:n, fungerar riktigt smidigt. De appar jag kör med continuum-stöd är edge, twitter, jodel, appraisin, dailymotion, office, myTube, readit, sen finns det en hel drös till om jag inte har testat ännu. 

 

Jag kommer ta med mig dockningsstationen när jag åker på semester i sommar :) Har ett logitech K400 tangentbord så det blir inte mycket att bära på. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar pekplattan på tangentbordet med continuum? Jag har ett Logitech media-tangentbord i vardagsrummet med pekyta. Men själva pekytan fungerar inte med luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Sitter just nu på ett hotellrum i Tokyo och luren är ansluten till dockningsstationen som är kopplad till en TV. Inte direkt full-hd, men rätt acceptabel bild.

 

Dock hade jag inte tagit med mig något tangentbord eller mus då jag tänkte att bara för youtube och film&tv så kommer inbyggda pekfunktionen på luren fungera.

 

Nu visade det sig att det finns en bugg i programvaran som gör att efter x-antal användningar så slutar pekfunktionen att fungera. Så jag blev tvungen att åka iväg och köpa en mus för att få det att fungera. Windows 10 bevisar ännu en gång att det är en besvikelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...