Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Radera kontakter i Outlook appen på telefonen?


SverkerG

Rekommendera Poster

För en tid sedan råkade jag tappa min privata tel i toaletten och displayen blev helt svart //eforum.idg.se/topic/350657-svart-skärm-efter-dopp-i-toaletten/

 

Försökte efter det att synka kontakterna på olika sätt men fick inte fatt i alla. Försökte på många olika sätt. Ett av sätten var att synka Kies med outlook på jobbet. Använder outlook för mail och kalender och min pc hade gått sönder så jag använde jobbets. 

 

Nu är min jobbtel full av mina privata kontakter och jag får fan inte bort dem!

De läses tydligen in från outlook appen i telefonen. Det skumma är att kontakterna inte finns i outlook på datorn eller på outlook webmail. Utan de verkar bara finnas i appen.

Vad jag förstår så är outlook appen kopplat till ett exchange konto. Men det kontot får jag inte tag i. 

 

Jag har även varit i kontakt med supporten via appen men då det inte är ett app-problem hänvisar de till exchange. Någon vettig support gällande exchange hittar jag inte. Jag kan heller inte logga in på någon exchange baserad sida då adressen jag har inte godtas. Jag jobbar inom offentlig förvaltning så det är inget konto jag har skapat utan it-avdelningen. 

Jag vill verkligen få bort mina privata kontakter från jobbtelefonen. Hur gör jag ?

 

Jag har varit i kontakt med it-avdelningen och de har ingen aning om hur man kommer åt Exchange kontot!!! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Android?

Med MyPhoneExplorer kan man få översikt över vilka kontakter som tillhör resp. konto.

Och enkelt kunna radera dem för att sedan vänta en tid och se om de synkas igen, eller ej.

post-52940-0-67755800-1457339953.png

 

(Tillägg:

Ett av mina Exchangekonton ovan hör till en e-postadress (hotmail) och där har jag tre kontakter som bara förekommer som namn, inga andra uppgifter finns. Oklart när de lades till men städar dem nu.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en android telefon. Samsung Galaxy S5 mini.

Finns det något mer sätt?

Har inte fått igång min pc än. Känns sådär att ladda ned massa obskyra program på jobbdatorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns sådär att ladda ned massa obskyra program på jobbdatorn.

1. Ett (1) program är det.

2. Obskyr? Vilket belägg har du för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Ett (1) program är det.

2. Obskyr? Vilket belägg har du för det?

1. ja, helt riktigt... det är ett program..

2. Faktiskt inga alls. Utom att efter att ha laddat ned ett gäng program som inte fungerat, medfört virus m.m. så har jag inga andra belägg.... 

 

Just detta program fick jag heller inte att fungera vare sig via usb kabel eller bluetooth, 

Kan inte välja "enbart laddning"som det står i instruktionerna Det är antingen "medianhet" eller "kameraöverföring"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl installerat Appen på telefonen med?

 

Det är väl "USB-debug" som ska väljas i telefonen.

https://www.youtube.com/watch?v=fGDeBdyuhS8

 

Det som brukar funka bäst är anslutning via WiFi och att man anger telefonens IP-adress manuellt.

Vilken adress telefonen fått visas när man startar Appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...