-
Liknande Innehåll
-
Av Luthier
Min hårddisk har på blivit gaska oorganiserad. Bildfoler och textfiler och andra fliler ligger glaska blandat i mapparna. Dessutom har mappar och filer flyttats om i försök att organisera strukturen, vilket medfört att samma fil kan finnas lagrad på flera ställen. Finns det någon metod att söka reda på dubbletter av samma fil på hårddisken?
/Luthier
-
Av Misspearl
Hej,
Vi jobbar med en fil där vi vill att användarna ska välja från en lista vad som ska stå i cell utifrån vilka alternativ som finns i lista. Tyvärr kan de kopiera in andra värden, det kommer inte upp något felmeddelande när de gör detta. Skriver man inte ett "felaktigt" värde kommer det upp ett felmeddelande.
Har jag gjort något fel när jag skapade data valideringen med lista och specifika alternativ?
Tack på förhand!
-
Av MrNemo
Jag håller på att skapa en rapport som förhoppningsvis inte behöver så mycket med underhåll. I en kolumn i ett blad (Blad1) förekommer det värden som kan bestå av både siffror och bokstäver. Samma värde kan förekomma på flera rader. Dessa värden vill jag få in på ett nytt blad (Blad2) utan dubbletter per automatik. Om en användare lägger till ett nytt värde på Blad1 ska värdet komma upp i en kolumn på Blad2. Går detta att lösa med formler?
Jag använder Office 2010. Exempelbild bifogat.
-
Av artlind
Hej, jag håller på och formatera ca 11,000 rader från en textfil som är dragen ur en databas från en programvara vi använder. Detta för att kunna filtrera fram olika fel som databasen innehåller. Har formaterat upp dom i kolumner men då Kundinfon har stått radvis i textfilen så har jag fastnat hur jag löser detta.
1, Hur fyller jag ut kundnamn och kundnummer på mellan raderna så de blir kopplade till leveranserna på ett smidigt sätt?
2, Hur filtrerar jag fram flera exempel som rad 11 och 12 sedan, där olika leveransdagar eller bilar är kopplade till samma kund?
Bifogar en bild. Tacksam till förslag och idéer.
-
Av Helley81
Hej!
Jag ska göra ett utskick till e-postadresser vars prenumeration gått ut under 2014. Kolumnerna har data som avser start-och slutdatum. Har man förlängt prenumerationen läggs e-postadressen upp på en ny rad och det blir dubbletter.
Mitt problem är att jag måste sortera ut alla e-postadresser A:1 som återfinns i två olika rader med två slutdatum, C:1 2014-06-20 och C:2 2015-06-20
Alltså en formel behövs som säger att jag utesluter alla e-postadresser som har BÅDE slutdatum 2014 OCH 2015. Hur gör jag på bästa sätt?
A B C 1 kund1@mail.com 2013-06-10 2014-06-20 2 kund1@mail.com 2014-06-20 2015-06-20 3 kund2@mail.com 2013-05-23 2014-06-02 4 kund3@mail.com 2013-02-18 2014-02-28
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Backend-Utvecklare (C# .NET) till Hjärt-Lungfonden, StockholmStockholm (Län)
- SENIOR MANAGER IMPLEMENTATION SERVICESStockholm (Län)
- IT Manager to Aaro Systems, StockholmStockholm (Län)
- AV-teknikerStockholm (Län)
- Systemutvecklare RustSolna (Stad), Stockholm
- Backend-Utvecklare (C# .NET) till Hjärt-Lungfonden, Stockholm