Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

minneskort i platta?


fsroccan

Rekommendera Poster

Det är mycket prat om att man tagit bort bl a det externa minneskortet på Samsung Galaxy S6 och det har "glädjande" ryktas om att det i 7:an ska komma tillbaka. Är det något jag missat här?

Jag köpte för ca 1 år sedan en Samsung tab S 8.4 och satte in ett minneskort på 64 Gb. Det skulle vara perfekt för mig då jag tänkt använda den till att spara ner filmer från Viaplay offline och ta med mig på jobbresor. Men NEJ det funkar inte utan det går bara spara ner några få program delvis samt kamerafilmer och foton. Den interna minneskapaciteten är 16Gb så där får jag inte plats med mycket.

Är det något som jag kan göra för att få minneskortet att fungera som ett minne för alla program? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ha att göra med vilken version av Android det är i plattan.

Om jag nu minns rätt så var det begränsningar med Kitkat. Man kunde bara använda de "inbyggda" apparna för kopiera till minneskortet.

Men med senare versioner är denna spärr borttagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör lollipop och spärren måste vara kvar tyvärr. Helt värdelöst! Jag har ca 56Gb ledigt på minneskortet som jag inte kan använda till nånting om jag inte tar kort och filmar hela dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

går det inte att styra var material ska sparas via filhanteraren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nerladdat innehåll ska sparas brukar ju bestämmas av inställningar hos respektive App.

 

Viaplay-appen tycks inte ha någon inställning för detta.

(=kass app)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att veta vem som "äger" problemet och som kanske kan lösa det. Samsung, Android eller Viaplay? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Pelle Penna Jag har provat att använda filhanteraren och filmen går att flytta men den går tyvärr inte att spela upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...