Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth


Ggunnar

Rekommendera Poster

Mitt Bluetooth försvann helt plötsligt . En datorkunning person nämnde att windows 10 uppdateringar kunde göra att drivrutiner för Bluetooth kunde "sopas" bort vid något av dessa tillfälle . Är detta bekant ? Kan inte få det att "lira" igen

Leif E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Bluetooth försvann helt plötsligt . En datorkunning person nämnde att windows 10 uppdateringar kunde göra att drivrutiner för Bluetooth kunde "sopas" bort vid något av dessa tillfälle . Är detta bekant ? Kan inte få det att "lira" igen

Leif E

Inte vanligt i alla fall.

 

Du kan pröva om en systemåterställning, till en dag när Bluetooth fungerade, får Bluetooth att komma igång igen och så får du ge akt på om Windows installerar något igen och då får Bluetooth att försvinna igen eller om det var något annat som orsakade problemet.

Inställningar - Uppdateringar och säkerhet - Återställ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Tänker mig att det är en bärbar dator som TS har och många gånger brukar bärbara datorer har omkopplingen WiFi och Bluetooth på samma inställningsknapp, vanligtvis en brytare på sidan av dator eller någon av funktionsknapparna (F1-F12), som togglas via Fn + F#. Det kan ju tänkas att Blutetooth då blivit avstängd den vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt Bluetooth går nu plötsligt för halv maskin och en smula tveksamt . Kan skicka filer till och från datorn och telefonen . Mina hörlurar ansluter till telefonen men inte till datorn . man kan tydligen inte få allt här i livet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Min Bluetooth lirar nu igen dator ,telefon och lurar

 

Kan du berätta hur du fick ingång den?

Det kan ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta hur du fick ingång den?

Det kan ju vara till nytta för någon annan som råkar ut för samma problem.

Hej Cecilia .

Maria från Microsoft com.  skrev till mig ur en handbok för mina lurar hur man skall ansluta sina lurar . Det var inget märkvärdigt ,bara speciellt för dessa mina lurar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Så problemet låg inte i drivrutinen för Bluetooh utan hörlurarnas anslutning/inställning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Så problemet låg inte i drivrutinen för Bluetooh utan hörlurarnas anslutning/inställning?

Ja så var det . Det är mycket grejer på ett spett . Man kan missa det mesta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...