Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Måste jag logga in?


EnGubbe

Rekommendera Poster

Hej,

 

Uppgraderade från Windows 7 till 10 för en tid sedan, allt gick bra. Tog hem ett par appar från Store härom dagen. Loggade då in med mitt Hotmail/Outlook konto. Allt gick bra.

 

Nu kommer problemet: Varje gång jag startar min dator, stationär, så måste jag logga in. Det har jag aldrig behövt gjort tidigare. Det är ju bara jag som använder datorn.

 

Hur gör jag för att slippa logga in? Jag vill komma direkt till Windows som tidigare.

Jag vill ju inte vara ständigt inloggad så Microsoft ser allt vad jag gör, för det kan dom väl?

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Se detta: Guide - Logga in i Windows automatiskt utan att ange lösenord

 

Och här har PC För Alla lite fler tips om olika inloggningsalternativ, se särskilt punkt 4 - ta bort inloggningen helt:

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.633076/windows-10-guide/sida/4/windows10-guide-login

Men om du gör det måste du ange lösenordet och logga på ifall du vill gå in på Windows Store och hämta appar

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Tack Flyfisherman! Ditt tips nummer två till PCFörAlla hjälpte mig.

Punkt 3 där. Jag lämnade då lösenordsrutorna tomma...

Hur bra som helst.

Nu är det bara att slå på datorn så är jag inne i Windows.

Provade även att gå till Store, logga in, hämta en app och logga ut igen. Allt bra.

 

Tack igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ju inte vara ständigt inloggad så Microsoft ser allt vad jag gör, för det kan dom väl?

 

Det gör de inte, oavsett om du är inloggad med ett lokalt konto eller ett Microsoft-konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för den upplysningen, Cecilia.

Skönt att veta.

Men hur är det med Google?

Dom gillar väl att snoka och spåra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad Google gör är oberoende av vad för sorts inloggning man har i Windows, de använder information som de samlar in när man använder deras tjänster, som söktjänsten, Gmail, Google Drive, webbsidor som anropar Google Analytics osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...