erbe Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Hej, jag har 1 st sida i excel som jag vill skriva ut i många exemplar. Jag vill att varje sida skall ha ett unikt löpnummer. Tips om hur jag löser detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshi Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 Du får nog stoppa in en siffra manuellt eller via kod, dvs kod som du loopar det antal gånger du vill skriva ut, uppdaterar cellen och skriver ut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Den funktionen kan man få med priPrinter standard. http://www.priprinter.com/download.htm Från Excel väljer man att skriva ut ex. fem kopior. Dessa mellanlandar då i priPrinter (jag har den som standardskrivare) Där kryssar man i en ruta som heter Kopior. Samt väljer att Infoga nummer på sida. Tillägg: Men hittar inte hur man kan ändra starttal från annat än 1. Eller, jo det finns några vägar runt detta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle Penna Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Intressant program. Det ska jag testa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Söderlund Posted February 23, 2016 Share Posted February 23, 2016 Med VBA-kod, exemplet från tråden Changing a number in each time I print (SuperUser.com): Sub PrintCopies_ActiveSheet() Dim CopiesCount As Long Dim copynumber As Long CopiesCount = Application.InputBox("How many copies do you want?", Type:=1) 'Now the program wants you to input how many pages you like to print. 'You can input 100 here. For copynumber = 1 To CopiesCount With ActiveSheet .Range("E1").Value = copynumber 'I assume your invoice number is in cell E1. .PrintOut 'Print the sheet End With Next copynumber End Sub Du får förstås anpassa vilken cell som ska ha löpnumret efter dina förutsättningar. In med koden i en modul och kör igång med ALT + F8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henry J Posted February 24, 2016 Share Posted February 24, 2016 Ett annat sätt är att infoga sidnummer i sidhuvudet (som automatisk ger löpande sidnummer)Infoga, Sidhuvud/sidfot, Sidnummer och kopiera första textsidan till samma blad till antalet sidor som ska skrivas ut. Kopieringen till många sidor underlättas om man kopierar 1:a sidan till 2 sidor, kopierar sedan de 2 till 4, kopierar de 4 till 8 osv. Efter 10 kopieringar är man uppe i 1024 sidor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.