Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Telefonnummer från Microsoftbluffarna


Åge N

Rekommendera Poster

Jag vet inte i vilken rubrik ämnet bör ligga i. Jag valde "På konsumentens sida" då jag tolkar ämnet som ett konsumentämne.

 

Min tanke är att vi kan publicera de telefonnummer som bedragarna använder sig av som påstår sig ringa från Microsoft och som hävdar att användaren dator/datorer är infekterade.

 

Jag får samtal då och då från dessa bedragare. Genom att samla telefonnumren de ringer från kanske vi tillsammans kan skapa en lista som gör att man kan känna igen dem. De är oftast nummer som inte går att hitta på nätet.

 

Dagens nummer, som de ringt mig till från är:

 

08-592143584

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte i vilken rubrik ämnet bör ligga i. Jag valde "På konsumentens sida" då jag tolkar ämnet som ett konsumentämne.

 

Min tanke är att vi kan publicera de telefonnummer som bedragarna använder sig av som påstår sig ringa från Microsoft och som hävdar att användaren dator/datorer är infekterade.

 

Jag får samtal då och då från dessa bedragare. Genom att samla telefonnumren de ringer från kanske vi tillsammans kan skapa en lista som gör att man kan känna igen dem. De är oftast nummer som inte går att hitta på nätet.

 

Dagens nummer, som de ringt mig till från är:

 

08-592143584

Är det ingen som ringt nummerupplysningen och frågat var numret kommer ifrån...

Om det fortfarande hade varit gratis att ringa nummerupplysningen via texttelefon så skulle jag  ha ringt och kollat. 

 

Här finns lite telefonnummer   från "Microsoft" och lite andra telefonnummer...

 

https://missatsamtal.se/001000181/

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort en polisanmälan av händelsen.

Den är registrerad som försök till bedrägeri då bedrägeriet inte lyckades.

 

Polisen har också fått telefonnumret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att telefonnumret 08-592143584 används av Microsoft,

ja noga räknat deras dotterbolag Skype (för Skype ligger väl i ett dotterbolag?)

 

Eller något annat företag som sysslar med internettelefonsamtal till fasta telefoner.

 

Och den som håller i numret, rent fysiskt, gissar jag på är Telia, men det kan ju vara vilket annat Telefonbolag som helst i Sverige, Comviq, Telenor osv. och ett sådant företag hyr ut det till tex Skype.

 

Så det kommer inte att hända mycket.

Från polisens sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...