Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
hup151@telia.com

W 10 val av mediaspelare

Rekommendera Poster

hup151@telia.com

Tycker Media Player Classic Home Cinema är den spelare som passar mig bäst för alla filtyper. Man kan stoppa/starta videon med musklickningar, print screens etc. Tidigare kunde jag högerklicka på en fil och markera "öppna med" och sedan även markera att jag alltid vill att den spelaren alltid ska användas för den aktuella filtypen. Behändigt. Nu med W10 finns inte den möjligheten varken för mp4 eller flv - som exempel. Går det att ändra det på nåt sätt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Laso

VLC, är annars ett populärt program för detta, fungerar bra även för Win 10.

Testa gärna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Brandklipparen

Om du klickar på förstoringsglaset/sök och skriver in Standardprogram kan du ändra under Video, vilket program som alltid ska öppna en viss fil. Alternativen får du fram genom att klicka på det befintliga programmet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
hup151@telia.com

Tack - jag kan principen men det var alltså problem med "öppna med" och de alternativ som finns där inkl Classic Home. Problem såtillvida att jag fick göra proceduren varje gång. Istället för att välja Classic Home eller VLC eller nån annan valde jag "välj annan app" och där kunde jag låsa filtyp till en bestämd spelare för där kom samma alternativ fram igen. Tillkrånglat. VLC är en utmärkt spelare men man kan inte stanna/starta uppspelning med klick varhelst på skrivbordet utan man måste hålla sig till den lilla pausknappen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...