Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hittar inte operativsystem


raszB

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Jag höll på att återställa min hårddisk på datorn när det plötsligt blev strömavbrott. När jag sedan skulle starta igen står det "An operating systen wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operatingsystem". Jag tog ur min externa hårddisk men det fungerar fortfarande inte. 

 

Jag har inte windows på en CD eller USB, kom förinstallerat från Komplett.

 

Hur ska jag lösa det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

 

Jag höll på att återställa min hårddisk på datorn när det plötsligt blev strömavbrott. När jag sedan skulle starta igen står det "An operating systen wasn't found. Try disconnecting any drives that don't contain an operatingsystem". Jag tog ur min externa hårddisk men det fungerar fortfarande inte. 

 

Jag har inte windows på en CD eller USB, kom förinstallerat från Komplett.

 

Hur ska jag lösa det här?

Hej!

 

Vad har du för Windows-version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kontakta Komplett ? 

Har du Windows 7 går det att ladda hem och bränna en DVD.

Som du kanske lyckas installera på datorn. Försöka duger.

Du använder licensnumret som förhoppningsvis står på en lapp på datorn.

 

http://www.bing.com/search?q=windows+7+gratis&qs=AS&pq=windows+7&sk=AS1&sc=8-9&sp=2&cvid=093CA93DB94C4E758E9AFB63BB0B7FEE&FORM=QBLH

 

Och söker man i bing verkar det gå att ladda ner för att bränna installations DVDer för både W8 och W8.1

 

http://www.bing.com/search?q=download+windows+8+free&qs=AS&pq=download+windows+8&sk=AS4&sc=8-18&sp=5&cvid=A4099E9A18F8416F81F6D7DFF916F786&FORM=QBLH

 

Tänk på att bränna med lägsta möjliga hastighet för att öka chansen att DVDn blir felfri.

Själv använder jag Verbatim DVDer och har inte haft nått strul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...