Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Om apparna i Windows 10


Spac3man

Rekommendera Poster

jag undrar lite om apparna man kan köra i windows 10. 

vad är egentligen skillnaden på att ladda ner t ex vlc appen och att ladda ner programmet och köra det?

 

när man installerar ett program så får man ju konfigurera det och välja det man vill ha med i progget

men en app, i alla fall dom jag har installerat via shop-appen till win10, installeras bara och man väljer inget alternativ där alls.

 

är det bättre att inte installera en massa appar och istället gå till t ex facebook sidan i ens webläsare istället eller är det bättre med apparna? vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min åsikt är att apparna har ingen som helst funktion på en dator. På en surfplatta eller telefon har de en funktion.

 

Jag tycker mig ha upplevt en något sämre funktionalitet på apparna jämför med de "riktiga" programmen.

 

Jag tror att det enbart handlar om att MIcrosoft vill vänja/tvinga användarna att tänka i appar för att få igång sin telefon och surfplatteförsäljning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom där små-apparna gör ju ingen människa glad.

Ren och skär dynga kan jag tycka.

Inte mycket till funktionalitet, knappt så dom är gångbara ens och överlag helt enkelt bedrövliga.

 

Vem som helst kan ju idag skriva en "app" och Microsoft tillhandahåller ju färdiga paket för detta. Men för den skull betyder inte detta att det blir nåt bra av det hela. Varenda person kan ju sitta hemma och snickra i hop en app på kammaren - dessutom tro

att dom är duktiga programmerare? Ehh!

 

Om man tidigare varit nöjd med dom installerade program man haft, så finns det ingen anledning att vara missnöjd med dessa nu heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv föredrar jag program men många tycker att funktionen i t ex E-postappen räcker för deras behov på samma sätt som den gör det i mobilen och är glada att slippa en massa inställningar, alla är inte datorfreaks   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för era åsikter! jag tror inte jag kommer installera fler appar nu, det blir proggen istället.

det är i alla fall snyggt att man kan ha dom där stora ikonerna på "start" när man har installerat en app. inte lika snyggt att ha dom där pyttesmå ikonerna man får när man installerar ett program

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för era åsikter! jag tror inte jag kommer installera fler appar nu, det blir proggen istället.

det är i alla fall snyggt att man kan ha dom där stora ikonerna på "start" när man har installerat en app. inte lika snyggt att ha dom där pyttesmå ikonerna man får när man installerar ett program

Det kan du ställa in själv hur det skall se ut, storlek på app/program-ikonerna och annat på Startmenyn.

Du kan tex. ta tag och dra i olika appar och flytta runt dom efter egna preferenser och tycke, högerklicka på vald app för att ändra storlek på dess ikon etc.

 

Tkj.se blogg:Så fungerar den nya startmenyn i Windows 10

Pc För Alla: Så anpassar du Windows 10 efter dina behov

Samt se denna tråd på Eforum: Windows 10 Tips & Trix

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kan shoppingkassen Store och webbläsaren Edge tas bort från aktivitetsfältet. Den senare, Edge, ersätts med tidigare favorit webbläsare som du ju vet fungerar.

post-71662-0-96771400-1455960224_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan du ställa in själv hur det skall se ut, storlek på app/program-ikonerna och annat på Startmenyn.

Du kan tex. ta tag och dra i olika appar och flytta runt dom efter egna preferenser och tycke, högerklicka på vald app för att ändra storlek på dess ikon etc.

 

Tkj.se blogg:Så fungerar den nya startmenyn i Windows 10

Pc För Alla: Så anpassar du Windows 10 efter dina behov

Samt se denna tråd på Eforum: Windows 10 Tips & Trix

 

Mvh

jo jag känner till detta. men nej, man kan bara göra dom ännu mindre. har du provat med t ex ccleaner? den är pytteliten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att många av apparna är användbara men det mesta är buggigt och krashbenäget även sånt som kommer från microsoft

 

Så här ser min startmeny ut 

Ser fräscht ut.. men om man nu gillar Appar som jag tycker egentligen hör hemma på androider och plattor och inte i Windows... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...