Pegee Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 Bordsdator med NVIDIA GeForce GT 740, Windows 10, alla drivrutiner up to date, Firefox. Aftonbladet TV fungerar perfekt, egna videofilmer fungerar perfekt. Chrome fungerar perfekt likaså MS Edge. Men.... Expressen TV fungerar överhuvudtaget inte alls och Youtube fungerar sådär. Bilden hackar av och till. Det går ibland, och ibland inte. Problemet kom efter en av MS senaste uppdateringar. Om jag gör en systemåterställning till föregående läge så fungerar allt till belåtenhet. Ända tills Nästa systemuppdatering kommer tillbaka och det skiter sig igen. Jag har försökt att avinstallera Firefox och reinstallera utan framgång. Samma fel. Felet är uppenbarligen inte ett grafikproblem utan något som MS/Windows åstadkommer, men jag blir inte klok på vad det kan vara. Några idéer från läsekretsen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flyfisherman Posted February 18, 2016 Share Posted February 18, 2016 Ja, har du kört Windows update igen och startat om datorn, repetera detta ifall den hittat nya uppdateringar. Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows update Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pegee Posted February 19, 2016 Author Share Posted February 19, 2016 Jomenvisst! Alla uppdateringar är gjorda. Både Windows och drivrutiner för grafiken. Problemet kvarstår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vedex Posted February 19, 2016 Share Posted February 19, 2016 Expressen har väl bytt spelare. Jag kan inte se det med adblock+ påslagen, bilden bara hoppar fram lite i taget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pegee Posted February 22, 2016 Author Share Posted February 22, 2016 Se där!! Att ta bort AdBlock från Expressen löste det problemet. Tack för det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.