Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

bildskärmen i xp


banji

Rekommendera Poster

Hej, jag har bytt till en större skärm och ny dator, men har kvar min xp har en switcher så att jag kan skifta dator eftersom jag inte är klar med överföringen från min xp till den nya, nu till mitt problem skrivbordet alltså startsidan blir jättestor och bred när jag switchar över till xp, har testat att gå in till bildskärm via kontrollpanelen för att ändra men det funkar inte, några tips hur jag kan anpassa startskärmen till nya skärmen

Jill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Med ny dator, menar du en med Windows 10?

Jag vet faktiskt inte, det låter som att Windows XP inte känner av växlingen och missar att ta upp dom tidigare inställda värden du angett?

 

Se dessa för tips:

Pc För Alla: Så kopplar du ihop flera skärmar

Microsoft: Använda flera bildskärmar

 

Men jag tror det har att göra med hur Windows XP hanterar videosignalen via KVM-switchen(?) och det är där problemet ligger?.

Undrar om det inte finns en tråd sedan tidigare om detta på Eforum fast då inte med Windows 10 men samma fenomen?

;) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att veta om det har med switchen att göra vore det ju bra att koppla skärmen direkt till XP-datorn.

 

Går det att ställa in en upplösning i XP som motsvarar den som skärmen har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat olika alternativ, men tji fortfarande samma "breda" bild från xp...det måste ju finnas en lösning någonstans i lösningslandet... :) fler tips mottages gärna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...