Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Processor medger inte uppgradering från W8 till W8.1 eller W10


connect

Rekommendera Poster

Har en stationär HP Pavilion d4495.se-a med 2.20 gigahertz AMD Athlon 64 x2 dual core processor, 256 kb primärt minne, 2048 sekundärt minne. OS var ursprungligen XP men är nu via W7 Windows 8. Vid försök att uppdatera till W8.1 eller W10 får jag besked att processorn inte medger uppdatering. Jag har läst någonstans att Microsoft inte ämnar att uppdatera W8 så därför försöket att uppdatera. Någon som har något förslag på åtgärd.   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, skippa Windows 8, 8.1 och 10 och kör vidare på Windows 7.

 

Windows 10 tillför inget speciellt som inte finns i Windows mer än DX12 som kommer att behövas om man vill ha absolut bästa spelprestanda men det tror jag inte är aktuellt med din hårdvara.

 

Alternativ 2 är att uppgradera datorn med nytt moderkort, processor, minnen eller köpa ny dator. Den är inte direkt årets modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, skippa Windows 8, 8.1 och 10 och kör vidare på Windows 7.

 

Windows 10 tillför inget speciellt som inte finns i Windows mer än DX12 som kommer att behövas om man vill ha absolut bästa spelprestanda men det tror jag inte är aktuellt med din hårdvara.

 

Alternativ 2 är att uppgradera datorn med nytt moderkort, processor, minnen eller köpa ny dator. Den är inte direkt årets modell.

OK, alternativ 2 är nog att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag du skall uppgradera och behålla Windows 7, om du köper ny dator "åker du på Windows10".

Personligen tycker jag att du skall köra med Windows 10... det blir ett mer effektivare system med detta, tar upp lite mindre utrymme på disk, tar upp lite mindre primärminne (RAM) och trots allt så har ju utvecklingen gått framåt med Windows 10, inte minst eftersom det innehåller DirectX12.

Pc World: DirectX 12 FAQ: All about Windows 10's supercharged graphics tech

 

Windows 7 är ju ett i dag föråldrat operativsystem.

Ja, det är mina personliga åsikter.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...