Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur skapa Headings till vänster om dokumentet i word med olika nivåer?


embla

Rekommendera Poster

Hej!

Om jag vill skapa ett innehållsregister i vänstra delen i worddokumentet kan jag använda sk headings (som kommer fram om jag gör ctrl+F och sedan går på första valet/"fliken". Men jag är inte nöjd med de "styles" som finns och fattar inte hur jag skall få till vad jag vill ha. Min önskan är att i högerkanten ha en huvudrubrik som i mitt dokument är ganska fetstilad men helt vänsterställd. Det får jag om jag väljer style Heading 1.Men om jag sedan vill ha en underrubrik i typ 14 i font, helt vänsterställd och bold, som även ska synas i min vänsterkolumn - hur gör jag det? Väljer jag Styles och "subtiltles" av något slag är de oftast ej feta och centrerade. Ser att jag kan modifiera dem men fattar inte hur jag ska få dem exvis feta, font 14, vänsterställda och i min meny.

Det är inte Table of context som jag är ute efter utan navigeringen... 

Har word 2010 på engelska... Tacksam då jag testat och testat och testat och ändå inte når i mål... så frustrerande...

post-22924-0-29963400-1455650052.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Hmm.. vad jag kan få fram så verkar det inte fungera, enligt denna sida så står det så här under punkt 7:

 

7. How to change the format of the text in the Document Map

In Word 2007 and earlier versions, text in the Document Map is shown in style Document Map. Modify the Document Map style to suit your needs. I find that 10pt Tahoma works well. This feature was removed from Word 2010.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...