Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Alltid Internet?


Darkside4

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har just köpt en Toshiba laptop, och när jag försöker logga in på den så måste jag vara uppkopplad till nätet. Hur stänger man av den funktionen? Jag vill gärna bestämma själv när jag ska gå ut på nätet...

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har win 10 som operativ? Då är ditt användarkonto konfigurerad för inloggning med ett microsoftkonto. Det du behöver göra är ändra ditt användarkonto till ett lokalt konto i stället.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har win 10 som operativ? Då är ditt användarkonto konfigurerad för inloggning med ett microsoftkonto. Det du behöver göra är ändra ditt användarkonto till ett lokalt konto i stället.

 

/ Jari

Hej, Jari -

 

Jag har windows 8 på datorn. Vet du hur man ändrar kontoinställningarna? Eller om det finns nån bra information på nån site nånstans, kanske?

 

Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i Sök skriver du netplwiz och start det programmet. Nu kan du kryssa ur rutan som säger att en användare måste ange ett lösenord för att logga in, klicka sedan på OK och du får ange lösenordet för kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i Sök skriver du netplwiz och start det programmet. Nu kan du kryssa ur rutan som säger att en användare måste ange ett lösenord för att logga in, klicka sedan på OK och du får ange lösenordet för kontot.

Hej, Pelle -

 

Jag ska testa det. Tack för svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...