Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

blåskärmskrash på min compaq presario cq 62


compaq ägare

Rekommendera Poster

compaq ägare

min compaq presario cq 62 orginal os win 8pro uppdaterat till win 10 pro har fått ett antal blåskärmar sedan någon uppdatering i december och den sista jag fick för nån vecka sedan släckte den helt..vid försök till ominstallation av os win 8 med dvd eller usb får jag medelandet "Installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartition eller hitta en befintlig systempartition." och där är det stopp.. jag formaterade och ominstallerade 2014 och minns att det var struligt med partitioner osv fick göra om flera gånger.. jag kommer inte in i bios mer än basic  inga avancerade inställningar kommer jag åt..  insyde 20 rev 3,5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min compaq presario cq 62 orginal os win 8pro uppdaterat till win 10 pro har fått ett antal blåskärmar sedan någon uppdatering i december och den sista jag fick för nån vecka sedan släckte den helt..vid försök till ominstallation av os win 8 med dvd eller usb får jag medelandet "Installationsprogrammet kunde inte skapa en ny systempartition eller hitta en befintlig systempartition." och där är det stopp.. jag formaterade och ominstallerade 2014 och minns att det var struligt med partitioner osv fick göra om flera gånger.. jag kommer inte in i bios mer än basic  inga avancerade inställningar kommer jag åt..  insyde 20 rev 3,5

Syns hårddisken i BIOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

compaq ägare

nej hårddisk-inställningar syns inte bara det vanliga hård-disk testet (hard desk check) i samma meny som memory check..det är det närmaste hård-disk jag kommer.. jag har googlat och sett att det skall gå att få fram advanced settings ? med fler menyer på detta moderkort men om hur man får fram dessa inställningar vet jag ej ännu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

compaq ägare

jag vill hellre få reda på hur jag kommer åt hårddisken i bios dvs: komma åt avancerade inställningar i bios ..vilket jag inte kan nu..det finns många instruktioner f12+p elle d eller pd eller f2 eller f3 men inget jag hittat ännu har funkat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej hårddisk-inställningar syns inte bara det vanliga hård-disk testet (hard desk check) i samma meny som memory check..det är det närmaste hård-disk jag kommer.. jag har googlat och sett att det skall gå att få fram advanced settings ? med fler menyer på detta moderkort men om hur man får fram dessa inställningar vet jag ej ännu..

Kan du köra en hårddisktest för att säkerställa att problemen inte beror på en dålig hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

compaq ägare

nej  håddisktest låter inte sig köras..det var det första jag gjorde en hel dag stog den å hade inte rört sig efter tio timmar...någon gav mig tipset att plocka ur den och lägga över os från en annan dator ...men jag vet ej...denna dator åker nog till elektronik skroten snart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte möjlighet att någonstans koppla in hårddisken i en annan dator, endera via usb anslutning eller direkt i en stationär dator som slave

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men jag vet ej...denna dator åker nog till elektronik skroten snart...

 

Då tycker jag att du ska överväga att låta datorn få leva några år till och installera Linux som OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...