Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Pascal


MariaE

Rekommendera Poster

Finns det något bra pascalprogram till Linux? Wine vill jag inte gärna installera och köra Free Pascal... Det blir bara fel med Wine...

/Maria

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får nog strunta i Pascal... Om jag installerar det kanske det blir fel med något annat. Pascalprogrammet vill ta bort så många andra filer...

Jag använder Pascal på min Windows dator istället.

/Maria

 

post-120863-0-32969500-1455521651_thumb.png

post-120863-0-34334200-1455521914_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna där böcker finns väl bara att köpa på nätet? 

Jaha det är så man packar upp filer som slutar på rpm

 

rpm --install fpc-1.0.4.i386.rpm

 

Hoppas det följer med en DVD-R med programexempel. Om jag skriver av program fråm boken blir det ofta fel. Det är ofta fel i programmeringsböcker . När jag gick på Bandhagens gymnasium då hade de en tävling om vem som kunde hitta flest fel i boken.

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såna där böcker finns väl bara att köpa på nätet? 

 

...

 

Det är ofta fel i programmeringsböcker . När jag gick på Bandhagens gymnasium då hade de en tävling om vem som kunde hitta flest fel i boken.

 

/Maria

Det är en sida som visar hur du kan använda p2c-programmet för att enkelt kunna köra Pascal-program, det handlar inte om att du ska köpa en bok.

 

Det är numera inte mer fel i programmeringsböcker än i andra böcker. Det har hänt en del sen du gick på Bandhagens gymnasium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en sida som visar hur du kan använda p2c-programmet för att enkelt kunna köra Pascal-program, det handlar inte om att du ska köpa en bok.

 

Det är numera inte mer fel i programmeringsböcker än i andra böcker. Det har hänt en del sen du gick på Bandhagens gymnasium.

Jaså de korrekturläser böckerna bättre nu? Jag får hoppas det stämmer? Jag ska kolla om det finns några bra böcker på bibblan först. Jag vill ha en bok med mycket exempel på grafikfiler. 

 

Många program i böckerna är bara hur man räknar ut olika tal eller nåt annat som inte är till nån praktisk nytta...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...