Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

går inte att starta uppgradering efter nedladdningen


Spac3man

Rekommendera Poster

jag ska uppgradera från windows 7 och jag har klickat på "upgrade now" under den vita loggan för windows 10 under "notification area".

det laddades ner och jag fick upp windows update rutan och meddelandet "your upgrade to windows 10 is ready" och jag har klickat på restart now men efter omstarten så händer det ingenting.

windows 7 bara startas upp igen.

 

jag har uppgraderat tidigare en gång och sen gått tillbaka till 7an pga lite strul, får man bara prova en gång eller är det nått annat som spökar?

som jag tolkade det så ska man kunna köra 10an igen när man vill..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du antivirusprogram igång?

 

Prova stäng av eller avinstallera.

 

ska prova det. inte för att jag tror att det hjälper eftersom det inte behövdes sist jag uppgraderade.

 

edit: provat det och även att stänga av brandväggen utan resultat. nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är viktigt att avinstallera antivirusprogrammet innan uppgraderingen för att undvika både problem under uppgraderingen och problem när man väl har fått in Windiws 10. När Windows 10 har fått in alla sina uppdateringar kan man installera antivirusprogrammet på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det startade aldrig på min dator heller, fick ladda ner iso och lägga på USB-minne eller DVD:

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

jo jag fick köra på detta jag med, och då funkade det :)

 

 

Det är viktigt att avinstallera antivirusprogrammet innan uppgraderingen för att undvika både problem under uppgraderingen och problem när man väl har fått in Windiws 10. När Windows 10 har fått in alla sina uppdateringar kan man installera antivirusprogrammet på nytt.

? va bökigt. ska det verkligen vara nödvändigt?

man kan väll bara inaktivera det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte avinstallerat eller inaktiverat säkerhetsprogram(Norton) när jag uppdaterat 5-6 datorer till W10.

Det fungerar väl bättre nu men i augusti och september var det folk med Norton som fick datorer som inte fungerade i normalt läge efter uppgraderingen till Windows 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte avinstallerat eller inaktiverat säkerhetsprogram(Norton) när jag uppdaterat 5-6 datorer till W10.

 

Det fungerar väl bättre nu men i augusti och september var det folk med Norton som fick datorer som inte fungerade i normalt läge efter uppgraderingen till Windows 10.

det funkade för mig också. i början av installationen så kom det upp något meddelande från mitt avira och det verkade som att installationen hade stannat då. jag högerklickade på mitt avira och inaktiverade det då fortsatte installationen.

 

det funkade sen för mig att installera en clean win10 på min dator. det enda som jag har strul med nu är uppspelningen av en fil som jag testar. det är en mp4 fil och jag brukar använda k-lite codec pack på mina datorer men jag har hört att det inte ska behövas längre. när jag spelar upp filen med wmp(windows media player) så hackar bilden och ljudet blir pipigt. jag vet inte hur jag löser det, jag har bästa drivisarna enligt driveridentifier..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...