Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med K-lite codec pack till Windows 10


Spac3man

Rekommendera Poster

jag har alltid kört med k-lite pack men när jag installerade det på min bärbara med windows 10 så funkade det inge bra. provade ett par mp4 filer och bilden hackade och det var dåligt ljud både med wmp och mpc.

 

filerna funkar fint med samma pack på min stationära dator med windows 7.

jag provade först det senaste k-lite packet 11.9 och sen provade jag det som jag har installerat på min stationära dator, 9.8 versionen.

 

är det någon annan som har haft samma strul?

jag har ingen lust att sitta och plocka hem enskilda codecs utan jag vill ha ett pack som funkar.

ace finns ju fortfarande. hur är det nu för tiden? jag har bara haft strul med det tidigare innan jag började med k-lite.

 

och jag känner till vlc så ni vet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig använt något extra codec-pack tex. L-lite, förutom dom "codec" som ingår i mitt system och dom videospelarprogram jag har installerat, men det är normalt ingenting jag märker av.

Jag har helt enkelt aldrig haft behov av att intallera någon separat "codec" och ändå är det en hel del olika videoformat och annat i både separata videouppspelare samt i Firefox.

Och ibland kan det vara så att dessa extra codec-pack ställer till mer bekymmer än dom tillför och då kanske du skall fundera på att avinstallera detta?

 

Vad är det för mediafiler (fil-typ) och vilken mediaspelare kör du med där du måste ha K-lite Codec?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig använt något extra codec-pack tex. L-lite, förutom dom "codec" som ingår i mitt system och dom videospelarprogram jag har installerat, men det är normalt ingenting jag märker av.

Jag har helt enkelt aldrig haft behov av att intallera någon separat "codec" och ändå är det en hel del olika videoformat och annat i både separata videouppspelare samt i Firefox.

Och ibland kan det vara så att dessa extra codec-pack ställer till mer bekymmer än dom tillför och då kanske du skall fundera på att avinstallera detta?

 

Vad är det för mediafiler (fil-typ) och vilken mediaspelare kör du med där du måste ha K-lite Codec?

Mvh

mp4-filer. för att klippa ut delar från en fil så måste jag nog ha codecs.

wmp ingår i windows men mpc följer ju med k-lite, även om jag inte använder den knappt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...