Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Helt plötsligt så funkar det inte att bränna skivor!


MariaE

Rekommendera Poster

Det funkade bra i början.... Men nu verkar inte inte funka! :angry:  Jag har testat med att bränna en iso-fil också i Linux. Det funkar inte heller. Jag får nog bränna skivor på min Windowsdator som jag har Windows 7 Ultimate på istället... Dumt nog så kan inte den kopplas till Nas.   :angry: Nas blir full ibland och vissa filer ska inte vara på Nas ... Orsaken til att jag testade med en liten CD-RW berodde på att jag inte hade flera Blu-ray-rw skivor just då.

 

Det är samma märke på blu-ray-skivorna som jag har försökt bränna som jag brände förut. Man ska väl inte behöva göra rent spelaten efter varje skiva?? Filen Error 3 är när jag försökte bränna en blu-ray-rw skiva... Datorn vill ha en imagefil som jag inte kan skapa helt plötsligt! 

 

Bränna skivor med mitt vanliga Windowsbrännarprogram under wine är nog dumt att testa med... Det brukar ju blir fel med Wine också... Men jag vet att det är många som använder Wine utan att få problem. Det är många som pratar kineiska också utan några problem...

 

Kan det bero på att det har blivit fel med MDM. Jag kan iallafall surfa på datorn forfarande

//eforum.idg.se/topic/351028-fel-med-mdm/

/Maria

post-120863-0-21521000-1454757607_thumb.png

post-120863-0-82728000-1454757697_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade bra i början.... Men nu verkar inte inte funka! :angry:  Jag har testat med att bränna en iso-fil också i Linux. Det funkar inte heller. Jag får nog bränna skivor på min Windowsdator som jag har Windows 7 Ultimate på istället... Dumt nog så kan inte den kopplas till Nas.   :angry: Nas blir full ibland och vissa filer ska inte vara på Nas ... Orsaken til att jag testade med en liten CD-RW berodde på att jag inte hade flera Blu-ray-rw skivor just då.

 

Det är samma märke på blu-ray-skivorna som jag har försökt bränna som jag brände förut. Man ska väl inte behöva göra rent spelaten efter varje skiva?? Filen Error 3 är när jag försökte bränna en blu-ray-rw skiva... Datorn vill ha en imagefil som jag inte kan skapa helt plötsligt! 

 

Bränna skivor med mitt vanliga Windowsbrännarprogram under wine är nog dumt att testa med... Det brukar ju blir fel med Wine också... Men jag vet att det är många som använder Wine utan att få problem. Det är många som pratar kineiska också utan några problem...

 

Kan det bero på att det har blivit fel med MDM. Jag kan iallafall surfa på datorn forfarande

//eforum.idg.se/topic/351028-fel-med-mdm/

/Maria

Jag tror inte att det är något problem med MDM som gör att många kan prata kinesiska utan problem.

Jag tror de lär sig kinesiska (t.ex. mandarin) redan från barnsben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det är något problem med MDM som gör att många kan prata kinesiska utan problem.

Jag tror de lär sig kinesiska (t.ex. mandarin) redan från barnsben.

Det funkar nu att bränna skivor igen...  Det funkade efter en uppdatering. Men det blir fortfarande fel med MDM. Jag skulle ha letat upp Cecilias inlägg där hon skrev att det är många som använder Wine utan att få problem. Då skrev jag där  att det är många som pratar kinesiska som andra språk utan att få problem. jag blev avbruten av han som jag bor i hop med...

//eforum.idg.se/topic/348185-hatar-datorer/

 

Om man har lärt sej kinesiska som barn är det ju inte svårt men tänk att lära sej skriva Kinesiska... Hur många tecken måste man kunna för att man ska kunna kalla sej läskunnig? 

/Maria

post-120863-0-03987900-1454775298_thumb.png

Sucess.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara slumpen som gör att det funkar  :angry:

Nu funkar det inte igen och jag har gjort rent Blu-ray-rw spelaren...

Jag använder samma sorts skivor som när det funkade... Jag får nog fortsätta att bränna skivor på min Windows dator... Linux datorn kanske måste ha en ny uppgradering av nån fil igen...

/Maria

post-120863-0-48540600-1455224366_thumb.png

post-120863-0-84991200-1455224490_thumb.png

post-120863-0-96198400-1455224522_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar olämpligt att försöka bränna filer som ligger i webbläsarens cache-mapp, sådana filer är ju bara tillfälliga.

Om det nu var det du menade att den sista bilden skulle föreställa. :excl:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar olämpligt att försöka bränna filer som ligger i webbläsarens cache-mapp, sådana filer är ju bara tillfälliga.

Om det nu var det du menade att den sista bilden skulle föreställa. :excl:

Det kanske berodde på att det låg filer i den mappen som gjorde att det inte funkade ?? Det var därför jag tog med den bilden. Jag tänkte att ni som kan datorer bättre än jag fick en förklaring på problemet då? I vilket fall som helst så är de filerna helt ointressanta för mej. . 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu funkade det igen...Men det går inte att bränna flera sessioner med detta program... Jag tänker fortsätta med att bränna skivor i Windows 7 Ultimate... Men jag tror inte att det funkar att fortsätta med den skivan som jag har börjat bränna i Linux....

/Maria

post-120863-0-46888300-1455271912_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske berodde på att det låg filer i den mappen som gjorde att det inte funkade ?? Det var därför jag tog med den bilden. Jag tänkte att ni som kan datorer bättre än jag fick en förklaring på problemet då? I vilket fall som helst så är de filerna helt ointressanta för mej. . 

/Maria

Nej, felmeddelandet är att det inte finns filer i den mappen. K3b hittar inte på själv att den ska börja leta efter vissa filer i en viss mapp utan du måste ha gjort något för att den skulle göra det. Vi vet inte vad du gjorde innan bilden dök upp och då blir det omöjligt att veta vad du har gjort för fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...