Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel med MDM


MariaE

Rekommendera Poster

Nu börjar det bli fel med MDM igen... Varför blir det så? Nu surfar jag på min nya dator...

Snart måste jag väl börja om igen. :angry:  Jag kom ihåg att MDM startar ett program när jag precis hade installerat Linux men det var på min gamla dator... Jag använder Linux Mint Rafaela Xfce . Skrivbordsmiljö mate och Xfce. 

 

maria@maria ~ $ sudo mdm
[sudo] password for maria: 
Sorry, try again.
[sudo] password for maria: 
1437
maria@maria ~ $ 
 
maria@maria ~ $ sudo mdm
[sudo] password for maria: 
Sorry, try again.
[sudo] password for maria: 
1457
maria@maria ~ $ 

Det kan väl inte bero på att jag skrev fel lösenord ???

Det är bara siffrorna som ändras...

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på att du skrivit fel lösenord.

Nej det brukar inte bli olika nummer då. Efter 3 försök brukar det stå "failed to login" eller nåt liknande. Jag kommer inte ihåg exakt nu. 

Snart lär jag få ett fel liknande detta. Det har jag fått förut när jag surfade på min gamla dator...

http://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?f=46&t=103142

Men nu kanske det inte blir så mycket mera fel eftersom jag inte ska installera så många fler program.... Men om jag installerar program från bashprompten och råkar skriva fel då blir det så att jag måste testa förslagen som jag får...  Jag använder Linux Mint Rafaela.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan kanske bero på att du har avinstallerat för mycket.

Kanske det. Men om jag råkar glömma bort och använder Compiz eller bara inställningarna till Compiz så blir det ännu mera fel och jag måste börja om igen... Därför har jag varit tvungen att avinstallera det programmet och även alla program som tillhör KDE-desktop utom Ktux och Kb3 som jag bränner skivor med och moduler till dessa program. 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, försök förså, sluta att ta bort program, även om du inte vill använda dom.

Du håller på och "fixar" så mycket, så det är inte undra på att du hela tiden får probblem. Håll på med sådant du klarar av. Linusx klarar du upenbarligen inte av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, försök förså, sluta att ta bort program, även om du inte vill använda dom.

Du håller på och "fixar" så mycket, så det är inte undra på att du hela tiden får probblem. Håll på med sådant du klarar av. Linusx klarar du upenbarligen inte av.

Jodå visst klarar jag av Linux. När jag började med Linux då var det kommandona i Bashpromten som jag skrev fel på. Men då var jag inte uppkopplad. Nu har jag två böcker om Linux också. Men jag kanske ska byta Linux till en som är lättare? 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Nu verkar inte MDM finnas kvar men jag kan forfarande surfa på datorn. Enligt uppdateringshanteraren finns MDM installerat iallafall...

maria@maria ~ $ sudo MDM

[sudo] password for maria: 

sudo: MDM: command not found

maria@maria ~ $ 

 

Här hittade jag lite mera om MDM-fel 

 


 

Jag tänker inte installera nån ny MDM eller ominstallera MDM. Jag tror inte det funkar... Det funkar än så länge...

 

Alla program till MDM verkar vara installerade utom de som tillhör KDE. 

 

/Maria

post-120863-0-97600900-1455733426_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...