Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Måste mata in lösenord!


MariaE

Rekommendera Poster

Så fort jag lämnar dator så måste jag mata in lösenord för att kunna fortsätta...

Ännu en skäl till att jag måste installera om!

Det blev så efter att det blev fel med det andra...

Det var så så problemen började...

//eforum.idg.se/topic/351016-sk%C3%A4rmuppl%C3%B6sningen-%C3%A5terst%C3%A4lldes/

 

Här är fortsättningen på problemen...

 

//eforum.idg.se/topic/351017-menyn-n%C3%A4r-jag-ska-avsluta-eller-starta-om-datorn-%C3%A4r-ocks%C3%A5-borta/

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är du ju själv orsak till, du bestämde ju lösenord när du instalerade ditt sustem.

Läser man dina inlägg, så är det ju du som hela tiden ändrar på allting, tar bort program du "tycker" man inte ska ha, och direkt så blir det fel.

Sluta att göra om hela tiden, så kanske du har möjlighet att få en dator som fungerar lite i alla fall.

 

I din ena länk här så tog du tydligen bort ett program, du trodde du inte behövde, men det blev ju då fel direkt, håll inte på med sådant du inte behärksar, du klarar ju tydligen inte linux, så håll inte på med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är du ju själv orsak till, du bestämde ju lösenord när du instalerade ditt sustem.

Läser man dina inlägg, så är det ju du som hela tiden ändrar på allting, tar bort program du "tycker" man inte ska ha, och direkt så blir det fel.

Sluta att göra om hela tiden, så kanske du har möjlighet att få en dator som fungerar lite i alla fall.

 

I din ena länk här så tog du tydligen bort ett program, du trodde du inte behövde, men det blev ju då fel direkt, håll inte på med sådant du inte behärksar, du klarar ju tydligen inte linux, så håll inte på med det.

När jag började använda Linux Mint Rafaela då behövde jag inte skriva in lösenord när det gällde skärmsläckaren. 

 

Att det blir fel med vissa program i Linux betyder ju inte att man inte kan Linux. I så fall kan jag inte Windows heller eftersom det blir fel med vissa saker. Problemet med Linux är att det finns så många varianter av det och så många skrivbordsmiljöer och program. Om jag får veta vilka program som följer med KDE-desktop så kan jag undvika dem. 

 

När jag använde Linux första gången 1993 så var de enda felen jag gjorde att jag skrev fel på vissa kommandon i bashprompten. Då var jag inte uppkopplad.

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det blir fel på dina Linuxinstallationer beror enbart på att du tar bort saker som du inte vet att du kan ta bort.

 

För att ta bort skärmlåset behöver du inte installera om, under inställningar och skärm kan du ta bort att skärmen skall låsas när skärmsläckeren aktiveras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det blir fel på dina Linuxinstallationer beror enbart på att du tar bort saker som du inte vet att du kan ta bort.

 

För att ta bort skärmlåset behöver du inte installera om, under inställningar och skärm kan du ta bort att skärmen skall låsas när skärmsläckeren aktiveras.

Då sa jag kolla detta. Det är inte bara lösenordet som det blir fel på Det blir även andra fel. Jag får en konstig meny när jag startar datorn också. Därför har jag bestämt mej för att börja om. Jag har hittat två böcker om Linux nu på bibblan. 

 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...