Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sidfötter saknas efter uppgradering till Verison 10


Tekniker 5

Rekommendera Poster

Är det någon som vet om det finns någon inställning så att sidfötter skrivs ut när man skriver ut sidor från Microsoft Edge?

Innan uppgraderingen till Windows 10 så gick det så bra at skriva ut internetsidor med Internet Explorer och då kom sidfötter med på utskrifter. Har letat bland inställningar och lyckas inte hitta någon inställning som gör att sidfötter kommer med på utskrifter.

Tacksam för hjälp. /Tekniker 6

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Eforum.

 

Ja det finns en inställning, men nu hade jag inte nån skrivare tillkopplad på den dator jag sitter vid just nu så jag kan testa.

Klicka längst upp till höger i Edge på tre st. vågräta "prickar" > välj 'Skriv ut' > i utskrift menyn ändra i rull-listen 'Sidhuvud och sidfot'.

Tyvärr verkar den inte komma ihåg detta val mellan gångerna?

 

post-73434-0-17405000-1454050340_thumb.pngpost-73434-0-17335800-1454048940_thumb.png

 

Har du kört Windows update så att du fått in dom senaste uppdateringarna, ifall du inte skulle ha detta val?

Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet > Windows update

 

Sedan finns ju vanliga Internet Explorer 11 kvar också om du inte vill använda Edge

Start > skriv bara exp (automatisk sökning sker) > i listan som kommer upp klicka 'Internet Explorer'

Ja du kan också högerklicka på Internet Explorer i den listan och välja 'Fäst i Aktivitetsfältet' och/eller 'Fäst på Start'

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din lösning fungerar. Nu får jag utskrifter med sidfötter.

 

Tack för ditt snabba och utförliga svar

 

MVH
​Tekniker 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...