Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställningsenhet USB


palle48

Rekommendera Poster

Hej, läste på IDG:s mejl, bl.a. att, "Video: Så enkelt skapar du en återställningsdisk i Windows 10inga problem på min HP med SSD-disk, Win10 Home 64-bit eller Lenovo X61s med SATA-disk, Win10 Pro 32-bit, däremot när jag försöker fixa en på min Lenovo T510 med SSD-disk också Win10 Pro 64-bit, får jag "Det går inte att skapa återställningsenhet" "Ett problem uppstod när återställningsenheten skapades." Alla tre installerade ung. samtidigt via USB-sticka. Kollat så dom har senaste uppdatering. Inga problem i övrigt med maskinerna. Man startar utan USB-enhet i. Någon som vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerar det om du väljer bort att spara systemfilerna?

Du kan då inte göra en ominstallation med hjälp av återställningsenheten men du har ju redan ett USB-minne med Windows 10 installationsprogram, om jag förstår dig rätt.

http://www.tenforums.com/tutorials/4200-recovery-drive-create-windows-10-a.html

 

Jag har sökt men inte funnit någon annan lösning som verkar fungera för de flesta utan för dem som vill ha en kopia av hur hårddisken/SSD ser ut just nu föreslås t ex Macrium Reflect.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, som du ser i bifogad fil, så skrev IDG, hur enkelt det är att skapa en återställningsenhet. Det är ju bra om man får med alla senaste uppdateringar i Windows, om man med jämna mellanrum skapar en ny USB-sticka. Det fungerar om jag bockar ur systemfilerna, men det tycker jag inte är någon idé. Jag förstår inte varför det fungerar på de andra två datorerna, men visst man kan köra backup istället. Jag bifogar inklistrad text. Skrev på IDG:s facebooksida, men dom behagar inte lägga upp det, märkligt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ja, det är enkelt när Windows, återställningspartitioner och annat är som de ska, men svårt att hitta orsaken när något inte är som det ska.

 

Nu är jag inte säker men så som jag har förstått det så är inte en återställningsenhet en avbild av hur C: ser ut just nu, utan om du vill ha det är andra program bättre. Förutom Macrium Reflect finns liknande program framtagna av Paragon, Acronis m.fl.

 

IDG har inte kunskapen för att felsöka datorer där deras tips inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tänkte, med att skriva på IDG:s facebooksida, var väl mest att någon annan läsare hade något tips. Jag får väl göra en backup, som du skriver. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...