Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

RSS-feed som uppdaterar sig


Mathias G

Rekommendera Poster

Hej!

 

Är det någon som vet hur jag kan få en RSS-feed att uppdatera sig automatiskt?

 

Har en sida med ett formulär där jag kan mata in nyheter som sedan publiceras på hemsidan.

 

Om jag vill göra dessa nyheter tillgängliga för RSS-feed är då enklaste sättet att lägga in

 

koden för RSS-feeden i de dokument där nyheterna man fyller i i formuläret normalt hamnar?

 

Tack på förhand

 

Med vänliga hälsningar

 

Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kodat hemsidan själv eller är det något form av system?

Om du gjort det själv behöver du skapa en rutin (vid varje ny publicering/sparning) att generera en RSS-fil som länkas från hemsidan med hjälp av link-element. 

Wordpress och andra liknande system har detta inbyggt, kanske bara måste aktiveras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kodat hemsidan själv eller är det något form av system?

Om du gjort det själv behöver du skapa en rutin (vid varje ny publicering/sparning) att generera en RSS-fil som länkas från hemsidan med hjälp av link-element. 

Wordpress och andra liknande system har detta inbyggt, kanske bara måste aktiveras.

Ja, sidan har jag kodat själv. Då skall jag försöka mig på att försöka skapa en rutin på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bäst är kanske att ha en daglig schemaläggare som gör jobbet, annars tar det kanske för lång tid vid sparning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Skriver du själva Feeden i t ex FeedForAll eller RSS-builder så uppdaterar den ju flödet när du publicerar.

Den kan även exportera innehållet till en xml fil som du kan lägga på den hemsida där du vill visa flödet.

 

Förutom att skriva feeden så gör du publiceringen i två knapptryckningar och får feeden dels i xml-format, dels i html-format

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...