Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Underliga utmärkelser


SYS64738

Rekommendera Poster

här tittar man bort en sväng och vips vad händer ... tråden ballar ur totalt .. skojig läsning =)

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Skapad
  • Senaste svar
His Divine Shadow

"Har du trollat färdigt ?"

 

Jag antar du menar mig, om du inte fattar en smiley ikon så ör du lika borta som Fortran i en c++ compilator.

Now begone troll.

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Benchmarks please :7/"

 

Gå till arstechnica.com och välj forum/battlefront och fråga eller sök, finns där.

Annars orkar jag inte leta upp nått åt dig.

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

def80 skrev:

Hmm.. är det bara jag som har intresse av att lära mig nya saker? Jag menar, det är inte så svårt att lära sig linux om man är intresserad. Oftast om man visar intresse för det är människor väldigt hjälpsamma om du har problem.

 

Nej, det är inte bara du som har intresse av att lära sig nya saker, men antalet människor som är lika intresserade av datorer som du och jag är trots allt ganska få. Visst, det är populärt med datorer både bland gammal och ung men mer för vad man kan göra med datorn och inte varför datorn funkar som den gör. Vanligt folk har inget intresse av att sitta timme efter timme framför en dator enbart för att lära sig hur Linux fungerar när dom redan är något så när insatta i hur Windows funkar. Dom är inte ett smack intresserade av hur mycket stabilare Linux är än Win98 och hur skadlig maktpositionen Microsoft har över datamarknaden är, vilket ofta är Linux anhängarnas största argument. En vanlig användare sätter på sin dator när han/hon behöver skriva ett brev, kolla sin e-post, surfa på nätet för att hitta information om någonting typ priset på en resa, därefter stänger dom av datorn. Till det är Win98/ME/2K ihop med IE4,5 eller 6 utan jämförelse världens bästa OP('s), just för att dom är så enkla. För vanligt folk är datorn lika upphetsande som tvättmaskinen är för oss "datanördar". Det är jättebra att det finns så många möjligheter att konfigurera Linux så att det passar vem som helst och i alla miljöer. Men jag har en känsla av att det är ett argument som väger lätt i sammanhanget.

Jag är rädd för att det dröjer väldigt länge innan Linux blir ett alternativ på våra skrivbord. Den dan när alla Linux distributioner enas om en (1) standard, installationen är lika lätt och har samma hårdvarustöd som Win98/ME/W2K, när det finns lika många datakurser som lär ut Linux som det gör för Windows, när försäljarledet ink supporten för Linux är lika väl utbyggt som för Windows m.m. m.m. kommer då har Linux en chans.

Enligt min mening kvävs det att ett eller ett par av dom riktigt stora kanonerna på marknaden på allvar tar Linux till sig och gör det till "sitt" OP och näst intill "tvingar" Linux på oss, ungefär som Microsoft gjort med Windows. Men när Windows har 95% av marknaden både i hemmen och på arbetsplatsen så vore det rena självmordet för ett företag. Inte ens stora IBM skulle överleva någonting sånt. Om nu ett företag som IBM skulle lyckas med någonting sånt vad skulle Linux anhängarna göra då?

 

 

Mvh

Mikey

 

 

[inlägget ändrat 2001-10-01 18:28:25 av Mikey12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätta upp en server. Det går att använda Linux till det. Alldeles utmärkt. Gratis är det också. Och det är där den stora användarskaran finns.

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org (nere tills vidare)

 

HAHAHA...(nere tills vidare + linux som server + det kan man använda linux till = kul...HAHAHA)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men moget... den är nere på grund av att jag använder den som arbetsstation nu. Jag sålde min andra dator. Kommer köra den som server så fort nya burken kommer från db.com :P

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org (nere tills vidare)

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

 

[inlägget ändrat 2001-10-01 18:56:12 av def80]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var ironi så ber jag om ursäkt, men jag kan faktiskt inte se någon "smiley" ( kör opera, kan den ha ett smileyfilter ?).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar jag faktiskt tro att opera filterar bort smileys för du MÅSTE väl skämta?

 

Skulle språket på serversidan(ASP/PHP) har något med klientkompabilitet att göra ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte det finns något motsatsförhållande i att tycka att Microsoft gör en massa bra program OCH att att de har en sjuk inställning till sina affärsidéer

 

Precis! Det låter som en ganska sund och välbalanserad inställning.

 

/Björn G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flyttade precis min lata rumpa från soffan och linux, till datorrummet och windows för att bli säker. Opera filtrerar inte smileys :) ( :) :) :) )

 

Och jag kan inte förklara varför man skulle välja ASP framför PHP :)

Programmerar i c, php, shell så långt jag kan eftersom det är språk jag kan och litar på ( vad var och en föredrar är helt upp till dem att avgöra och mitt inlägg är inte något försök att vara "bror duktig" över de som föredrar VB, java etc etc ).

 

HTML-koden som respektive språk i slutändan alstrar är det upp till programmeraren att få klientkompatibel och jag vill inte påstå att ASP eller PHP skulle vara bättre eller sämre på det ( en print "<TB background=....>"; blir lika inkompatibel i ASP som PHP ).

 

Men ska jag vara ärlig så tror jag att det finns fler programerare som skiter i kompailitet som använder ASP.

Detta är ju inte språkets fel utan det faktum att de som pysslar med PHP oftast är mer medvetna om att det finns fler browsers än IE eftersom PHP har sina rötter i unixvärlden.

 

Hoppas det var en någorlunda förklaring.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

null skrev:

Mikey12:

Missförstå mig inte nu, det mesta du sa stämmer naturligvis, men...

Jag är övertygad om att Svensson är mycket intresserad av att sitt system är stabil(t/aste).

Din formulering gav gav det motsatta intrycket, det kanske är jag som misstolkar?

 

Naturligtvis bryr sig folk om ifall deras system är stabilt eller inte. Men jag tror inte datanoviser ens tänker åt det hållet så länge deras Win98, eller vad dom nu sitter med, fungerar dom 2-3-4 timmar i veckan som datorn är igång. Dom utsätter inte heller systemet för de påfrestningar som "vi nördar" gör genom att bl.a. testa dåligt skrivna freeware,shareware & adware program hit och dit. Själv sitter jag med en gammal version av Win98 som funkar utmärkt. Datorn har frusigt 3-4 gånger och jag har fått 2-3 bluescreens (som jag fick p.g.a. ett trasigt ramminne) på 2 år.

Vad jag menar är att bara för att man sitter på ett så "ostabilt system" som Win98 behöver det inte vara dåligt. Är man bara noggrann med vilka drivutiner man använder och vilka program man installerar så funkar Win98 oftast bra. Men allting beror ju på vad man skall använda datorn till. Jobbar man mycket med bildbehandling och andra tunga arbetsuppgifter så är ju Win98 rent av ett dumt val.

Jag hoppas ingen tror att jag tycker Linux är ett skit system. Tvärtom! Det är alldeles utmärkt men det är kanske inte för vem som helst riktigt ännu. Men har man lite djupare kunskaper om datorer så varför inte köra Linux om man tycker det passar. För mig så duger Win98, åtminstone för tillfället. Men vem vet vilket OP man kör om något år eller så.

 

 

Mvh

Mikey

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju sen hur många samtidiga web användare som kan accessa din server med 12 mb ram utan att deras svarstider blir olidliga..

 

Även om linux har låga systemkrav så är det inte någon anledning till att man på ett stort företag installerar linux. Där spelar andra saker kanske större roll, tex hur lätt är det att få tag på duktig arbetskraft som kan sköta systemet om kalle som har satt upp det ursprungligen slutar sin anställning.

 

Däremot, finns det andra anledningar till att man skulle vilja välja linux/unix, tex DNS i unix är ju en höjdare jämfört med den halvmesyren som följer med nt4 tex.

 

Detta inlägg kan bli hur långt som helst men jag orkar inte mer...

 

Gondor

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Precis! Det låter som en ganska sund och välbalanserad inställning."

 

Men i slutändan falsk.

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...