Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Underliga utmärkelser


SYS64738

Rekommendera Poster

En del har fått utmärkelsen "Proffs" i sin användarprofil. Är det dom som har polare som jobbar på IDG eller?

För att nämna ett exempel, så har Whistler fått utmärkelsen proffs och allt han har gjort är att datorkriga.

Känns igen på att han är fientligt ställd till allt som inte kommer från M$ och det är ju IDG också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 63
  • Skapad
  • Senaste svar

jag tror att proffs är de som har vart aktiva en längre tid på forumet.

 

Det skulle va kul att se en lista på de utmärkelser som finns, och vad man skall göra för att få dem.

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det handlar snarare om att en sån utmärkelse borde gå till de som är duktiga inom sitt område och hjälper många, som t.ex. Palerider och Petra (såg att hon numera kallar sig CyberPet förresten) borde också benämnas proffs.

 

[inlägget ändrat 2001-09-30 21:15:51 av Jack Tramiel]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som Weyland :-))

---------------------------------------------------------------------

Celeron 667@833 - GeForce2 MX - 256MB SDRAM

EIZO FlexScan T67S 20" - W2K(en), WXP(en) & WinME(sv)

---------------------------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Johansson

 

Ja, proffs är dom som har varit aktiva länge. Och allting är en subjektiv bedömning från min sida, så jag ger utmärkelser till dom jag tycker är snälla, oavsett om dom heter Weyland eller om dom gillar Microsoft.

 

Utmärkelserna är dock inte så aktivt använda just nu, utan är liksom en förberedelse för vad som kanske komma skall. En mer regelrätt community, fast utan *LindIZ_19* och _,.-=*'(H4XoR)'*=-,._.

 

Vad säger ni alla om det?

 

/s

 

========================================

Simon Johansson

Redaktör för Eforum

Simon.Johansson@idg.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det låter som en intressant idee, men skulle det inte riskera att bli en liten barriär för nya medlemmar?

"Jag vet exakt varför Gretas dator hänger sig när hon använder Word. Men jag vill inte fylla i en massa information om mig innan jag berättar."

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Ens inställning till olika plattformar har inte nått att göra med nånting.

Inte gillar jag din insinuation om IDG heller och din anti-MS attityd, den verkar komma ivägen för att du ska se klart.

Första steget till att bli tagen på allvar är att skriva MS och inte M$.

 

Dessutom whistler är proffs han vet vad han talar om, jag likaså verkar det :)

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

[inlägget ändrat 2001-10-01 11:53:22 av His Divine Shadow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är viktigare med poäng än utmärkelser egentligen.. Poäng visar ju att någon någonstans har haft nytta av ens svammel, medan utmärkelser är något som "klubben för inbördes beundran" sätter ut.

 

Nu säger jag inte att ni inte är värda utmärkelserna, självklart är ni det.

 

Det jag istället skulle vilja se är att alla de som fått hjälp via detta forum istället är noga med att ge ut en och annan poäng till de som lagt ner sin värdefulla tid för att svara på frågor.

 

Det var bara en liten tanke..

 

Gondor

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Du vill ha en poäng va? ;)

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, ganska tröttsamt att se alla Linux nördar här med sina paranoida komplott teorier på grund av att det system de förespråkar inte har något att komma med.

 

Nej det är inte så att hela världen är emot er, gick det att använda Linux till något vettigt skulle faktiskt fler använda det, herregud Linux följer ju med i stort sett varenda dator tidning nuförtiden och ändå har det inte större användar skara.

 

Om de kunde lyfta sina huvuden från det orimliga och närmast sinnesjuka Microsoft/Windows hat och sluta gnälla så mycket kanske deras system skulle en chans.

 

Inte ens Torvalds själv tror ju på att Linux kommer kunna ersätta Windows under överskådlig framtid.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte så att hela världen är emot er, gick det att använda Linux till något vettigt skulle faktiskt fler använda det, herregud Linux följer ju med i stort sett varenda dator tidning nuförtiden och ändå har det inte större användar skara.

 

Sätta upp en server. Det går att använda Linux till det. Alldeles utmärkt. Gratis är det också. Och det är där den stora användarskaran finns.

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org (nere tills vidare)

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att det låter som en aldeles utmärkt idé.

 

Har för mig att jag läste ett inlägg som önskade det för inte alls så länge sedan =)

 

En riktig tvätt äkta vettig Community utan _kåta_killen_13 och _villiga_sara_

utan här skall vi ha PaleRider, Esuk Weyland, Johan Ax. och alla andra vettiga människor.

(jag glömde ingen, orkade bara inte skriva hela medlemsregistret *ler*)

 

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

def80, varför gå igenom besväret?

Användar skaran är mindre där förresten.

IIS och URLScan och Lockdown tool är mycket bättre alternativ.

IIS 6 som skrivs om totalt nästan så sägs vara 900% snabbare på SSL också.

IIS är ju annars snabbare än apache.

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow
(jag glömde ingen, orkade bara inte skriva hela medlemsregistret *ler*)

 

Du glömde mig, jag kräver att du skriver mitt namn ;)

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besvär?? Har du ens provat installera en modern linux-dist? Oftast bara att kryssa i "web-, ftp-, mm- server". Inget besvär.

 

Och är det en sak jag missar eller har alla råd att betala en licens här för MS win och IIS??

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org (nere tills vidare)

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Besvär?? Har du ens provat installera en modern linux-dist? Oftast bara att kryssa i "web-, ftp-, mm- server". Inget besvär."

 

Besväret att börja lära sig ett nytt OS är ett stort besvär, säger ingenting om hur enkelt det är osv.

Men man behöver nog lite kunskaper om man planerar ha en någorlunda effektiv server.

Dessutom, inget asp, bläh.

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Och är det en sak jag missar eller har alla råd att betala en licens här för MS win och IIS??"

 

Sist jag kollade var IIS gratis.

 

 

-----------------------------------

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.

So far, the Universe is winning."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var självklart win jag syftade på :)

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org (nere tills vidare)

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och är det en sak jag missar eller har alla råd att betala en licens här för MS win och IIS??

 

Ytterligare ett bevis för hur lite koll ni har,

IIS är gratis.

 

[inlägget ändrat 2001-10-01 13:11:44 av Nibbler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. är det bara jag som har intresse av att lära mig nya saker? Jag menar, det är inte så svårt att lära sig linux om man är intresserad. Oftast om man visar intresse för det är människor väldigt hjälpsamma om du har problem.

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org (nere tills vidare)

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För andra gången, det var win jag syftade på.

 

 

/def - http://pirates.dyndns.org (nere tills vidare)

__________________________________________________

"The probability of someone watching you is directly proportional to the stupidity of your action"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...