Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte installera Samsung-laserskrivare i W7


scbaper

Rekommendera Poster

Jag har en gammal HP laserjet 1200 från XP-tiden. HP har gjort en enkel W7-drivrutin utan dubbelsidig utskrift och skrivaren börjar bli gammal. Jag har därför köpt en Samsung Express M2825ND för att ersätta den gamla. När jag försöker installera får jag utskriften "Argumenten felaktiga" och installationen avbryts.

Vad betyder det? Jag har sökt men inte hittat någon information. Jag har gått in i msconfig.exe och dolt alla Microsofttjänster, avmarkerat alla i autostart, kopplat bort user account control och avinstallerat Norton men inget hjälper. Jag har talat med Liontech som tillverkade datorn för 3 år sedan och de säger att det är ett helt normalt operativsystem. De nämner att det kan vara en konflikt på något sätt som ställer till det. Skall jag avinstallera HP-skrivaren först innan jag försöker installera den nya? Men om det inte ger någon skillnad, kan jag då ta tillbaka den gamla? Det finns ingen drivrutin att ladda ner. Kan nämna att jag har installerat Samsung-skrivaren på min W10-laptop utan problem.

Kan nämna att jag tidigare har misslyckat med att installera en Epson perfection V370-Photo-scanner på samma dator och försökt med ovanstående och bara fått resultatet "Installationen misslyckade. Starta om datorn och försök igen" 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska inte behöva avinstallera den gamla skrivaren.

 

Installerar du drivrutiner från medföljande skiva eller nerladdade aktuella drivrutiner från tillverkaren.

 

Finns drivrutin här: 

http://www.samsung.com/uk/consumer/it/printer-multifunction/black-white-laser-printers/SL-M2825ND/SEE

 

Jag brukar aldrig använda medföljande installationsskiva eftersom jag haft problem flera ggr som lösts direkt efter nerladdning av aktuella drivrutiner från tillverkaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...