Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sidor "försvinner" i Libre Office


VIM

Rekommendera Poster

Jag undrar hur sparade sidor kan försvinna i Libre Office v.5.0 ?  Följande har hänt:

 

Jag har skrivit ett dokument om 60 sidor och "sparat som" och upphöt för dagen. Morgonen efter öppnar jag dokumentet med alla 60 sidor och printar ut dessa (som tur är ska det senare visa sig).

Därefter tänker jag fortsätta på sid. 61 när jag till min stora förvåning ser att de tio senaste (sid 50-60) sidorna är borta.

Vad kan inte hända i och med en dator?

HJÄLP !!!!!!!

 

Nu har jag skannat in de felande sidorna vilka lagt sig i "bilder" varifrån jag har tänkt att flytta dem i nummerordning till dokumentet. Har jag tänkt rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonen efter öppnar jag dokumentet med alla 60 sidor och printar ut dessa (som tur är ska det senare visa sig).

Därefter tänker jag fortsätta på sid. 61 när jag till min stora förvåning ser att de tio senaste (sid 50-60) sidorna är borta.

 

Så en utskrift raderade de 10 sista sidorna?

 

Att infoga inskannade sidor som bilder blir kanske inte så där jättebra.

 

Du skulle behöva köra en OCR på dem. Alltså en "textigenkänning" som tolkar texten på bilden som just text och som medför att den blir redigerbar igen.

 

Här en sida som jag tror kunde hantera detta ganska bra:

http://www.onlineocr.net/default.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, "försvinnandet" hände i samband med utskriften.

Tack för länken som jag ska försöka förstå mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen har du väl redan kollat detta, när du skulle börja skriva på sidan 61, men kan ju vara värt ett försök:

 

Kolla så att det inte ramlat in ett antal tomma sidor efter sidan 49.

Använd förhandsgranskningen.

 

Återkoppla om du vill ha hjälp med den där OCR-sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...