Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

OS startar inte.


Pelleman Jensen

Rekommendera Poster

Pelleman Jensen

Min nya pärla Intel NUC med Windows 10 har fungerat klanderfritt i två veckors tid. I morse var den dock inte lika pigg då jag fann bifogat meddelande på bildskärmen. Jag har försökt att starta om den men då står det bara Intel NUC i ett par sekunder utan att det händer något, innan den gör ett nytt försök om och om igen. Efter ett antal försök dyker meddelandet upp igen! Jag är helt novis på Windows 10 och fattar inte hur kan försöka starta datorn i Felsäkert läge, för det ser inte ut som på mitt gamla XP.

Jag har varit inne i Intel Visual BIOS men förstår inte om jag kan göra något därifrån heller.

Jag vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig så att jag i alla fall kan felsöka...

post-55379-0-25007800-1453479347_thumb.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelleman Jensen

Hmmm,

Jag har fått igång den igen efter att googlat runt och kopplat bort alla usb-enheter utom tangentbord+mus. Jag ska prova att koppla in allt efterhand, men skriver mer här om problemen återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju gå in i BIOS Setup och kontrollera Boot prioritet så att din systemdisk står som första val.

För om tex. en USB eller annat än systemdisken står som första Boot prioritet och du har ett sådant media anslutet så försöker ju systemet att boota från detta och då blir det stopp om det inte är ett boot-bart media som sitter där.

 

Ja, bara en fundering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju gå in i BIOS Setup och kontrollera Boot prioritet så att din systemdisk står som första val.

För om tex. en USB eller annat än systemdisken står som första Boot prioritet och du har ett sådant media anslutet så försöker ju systemet att boota från detta och då blir det stopp om det inte är ett boot-bart media som sitter där.

 

Ja, bara en fundering.

Vem minns inte hur det var när det satt en diskett i facket när man startade sin PC?

Det var inte igår men jag vill minnas att supporten på företaget där jag jobbade fick en del samtal från olyckliga användare som inte fick igång sin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...