Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Recommended Posts

Min nya pärla Intel NUC med Windows 10 har fungerat klanderfritt i två veckors tid. I morse var den dock inte lika pigg då jag fann bifogat meddelande på bildskärmen. Jag har försökt att starta om den men då står det bara Intel NUC i ett par sekunder utan att det händer något, innan den gör ett nytt försök om och om igen. Efter ett antal försök dyker meddelandet upp igen! Jag är helt novis på Windows 10 och fattar inte hur kan försöka starta datorn i Felsäkert läge, för det ser inte ut som på mitt gamla XP.

Jag har varit inne i Intel Visual BIOS men förstår inte om jag kan göra något därifrån heller.

Jag vore väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig så att jag i alla fall kan felsöka...

post-55379-0-25007800-1453479347_thumb.jpeg

Du kan ju gå in i BIOS Setup och kontrollera Boot prioritet så att din systemdisk står som första val.

För om tex. en USB eller annat än systemdisken står som första Boot prioritet och du har ett sådant media anslutet så försöker ju systemet att boota från detta och då blir det stopp om det inte är ett boot-bart media som sitter där.

Ja, bara en fundering.

Du kan ju gå in i BIOS Setup och kontrollera Boot prioritet så att din systemdisk står som första val.

För om tex. en USB eller annat än systemdisken står som första Boot prioritet och du har ett sådant media anslutet så försöker ju systemet att boota från detta och då blir det stopp om det inte är ett boot-bart media som sitter där.

Ja, bara en fundering.

Vem minns inte hur det var när det satt en diskett i facket när man startade sin PC?

Det var inte igår men jag vill minnas att supporten på företaget där jag jobbade fick en del samtal från olyckliga användare som inte fick igång sin dator.