Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Libre Office sparar inte


VIM

Rekommendera Poster

Hej, jag använder, på rekommendation, Libre Office. Det konstiga med detta program är att när jag "sparar som" vet jag inte var programmet sparas. Jag söker "överallt"men finner inte det sparade. Med proffessionell hjälp hittar vi det tillsammans, tack och lov. MEN när jag fortsätter skriva i samma dokument och sparar även detta har det sist skrivna försvunnit.

Visserligen är jag definitvt inte skicklig datoranvändare men somliga händelser tycker jag är högst underliga.

Jag vill ha det så här:

1) Öppna Libre Office

2) skriv

3)"Spara som"

4) fortsätt skriva i samma dokument och SPARA

5) stäng datorn

6) fortsätt skriva nästa dag i samma dokument där jag slutade igår.

7) Ska det vara så förb-----t svårt att göra ett sådant program som kan användas av vanliga "dödliga"?

 

P.S. Jag glömde att tala om att jag lyckades skriva ut allt skrivet men efter utskriften fattades 9 sidor.

 

Som vanligt hoppas jag på er hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Programmet" sparas väl inte?

 

När jag väljer "Spara som" kommer en ruta fram där jag kan välja var dokumentet ska sparas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Programmet" sparas väl inte?

 

När jag väljer "Spara som" kommer en ruta fram där jag kan välja var dokumentet ska sparas.

Hej Mållgan, det är mycket möjligt det du säger men i så fall har jag inte förstått det hela. jag ska kolla en gång till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LibreOffice fungerar precis som du beskriver att du vill ha det.

Hej NoWin, trevligt att mina funderingar var rätt men någon osynlig liten Dj-l måste finnas i min dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du dokumenterar varje moment genom att ta skärmdumpar.

Resonera som att det är du som med bilder ska förklara för någon annan hur denne ska göra.

 

Jag har gjort det många gånger (fast gällande annan programvara) och ibland kommer man själv på var det blir fel när jag själv ser vad det faktiskt är jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föreslår att du dokumenterar varje moment genom att ta skärmdumpar.

Resonera som att det är du som med bilder ska förklara för någon annan hur denne ska göra.

 

Jag har gjort det många gånger (fast gällande annan programvara) och ibland kommer man själv på var det blir fel när jag själv ser vad det faktiskt är jag gör.

Hej Mikael63, det låter kanske bra för den som vet vad en skärmdump är och hur man tar en dylik.

Detta är som du förstår ytterligare ett bevis på mina datorkunskaper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdump =  Skärmbild = Skärmklipp

 

Ta skärmklipp i Windows 8 och 8.1: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/use-snipping-tool-capture-screen-shots#1TC=windows-8

och i Windows 10: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/how-do-i-take-screenshots-with-the-snipping-tool (läs också sidan för Windows 8 som är fylligare)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdump =  Skärmbild = Skärmklipp

 

Ta skärmklipp i Windows 8 och 8.1: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/use-snipping-tool-capture-screen-shots#1TC=windows-8

och i Windows 10: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/how-do-i-take-screenshots-with-the-snipping-tool (läs också sidan för Windows 8 som är fylligare)

Tack ännu en gång för din hjälp Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du klickar på "Spara som", borde du se var det sparas, högst upp i fönstret Spara som. I mitt fall sparas det på Skrivbordet.

 

post-36233-0-22095100-1453549675_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du klickar på "Spara som", borde du se var det sparas, högst upp i fönstret Spara som. I mitt fall sparas det på Skrivbordet.

 

attachicon.gifSkärmklipp10.PNG

Tack för tipset, jag förstår att man blir aldrig tillräckligt kunnig i datorbehndling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...