Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CtDrvIns


torgnyb

Rekommendera Poster

Har du något program/hårdvara installerat från Creative Technology?

CtDrvIns (CtDrvIns.exe) Creative Driver Installer/Uninstaller - har att göra med installation och avinstallation av drivrutiner tillhörande detta och i så fall skall du låta det vara kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar. Jag försöker gå igenom hårddisken (C:)  för att försöka få struktur på innehållet och ta bord onödiga filer. Har en känsla att vissa  mappar och filer finns på fler ställen. Något bra hjälpmedel eller bra metod att göra detta utan att jag raderar filer som jag vill ha kvar? När jag öppnar Utforskaren finns det till vänster ett fält med rullist som ser ut att innehålla mappar med delvis samma innehåll som visas när jag öppnar C: . Måste detta fält finnas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör vara väldigt försiktig med att rensa bort filer manuellt, för detta kan göra att systemet eller dess olika installerade program, hårdvara och dess drivrutiner inte kommer att fungera eller att du tar bort avinstallerare som gör att det inte går att avinstallera den rätta vägen..

 

Avinstallation av program sköts normalt via:

Högerklicka Start > Kontrollpanelen > Program > Program och funktioner => i listan välj det program som skall avinstalleras och dubbelklicka på detta (eller högerklick).

 

Och/eller ibland för Appar via:

Start > Inställningar > System > Appar och funktioner => markera (klicka) i listan på appen och välj Avinstallera

 

När jag öppnar Utforskaren finns det till vänster ett fält med rullist som ser ut att innehålla mappar med delvis samma innehåll som visas när jag öppnar C: . Måste detta fält finnas?

Fältet till vänster kallas "Snabbåtkomst". Detta är en inställning i Utforskaren och du kan själv välja vad som skall visas i detta fält.

Microsoft: Kom igång med Windows 10 - Vad har ändrats i Utforskaren

Microsoft: Fäst, ta bort och anpassa i Snabbåtkomst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att hjälper mig. Jag först¨år att man måse ara försiktig med program, men när det gäller filer som jag har skapat själv verkar det som att de sparas på olika ställen på hårddisken. Kan det var så att Windows skapar kopior på egen hand eller är det bara genvägar som skapas och som gör att det ser ut som om samma fil finns på flera ställen. Är inte Snabbåtkomsten något som bara skapar förvirring?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju välja att bocka ur att Navigeringsfältet skall visas.

Utforskaren > Visa > Navigeringsfönstret > bocka ur

post-73434-0-90038300-1453480166_thumb.png

 

Efteråt

post-73434-0-58915200-1453480401_thumb.png

 

Samt se tipsen i mitt tidigare inlägg om att skräddarsy Utforskaren.

När det gäller dubbletter så kan det förstås hända om man har bråttom när man flyttar och kopierar mellan mappar och diskar.

Det finns program som kan hjälpa till att hitta dubbletter och jämföra datum och storlek, så du vet vilken som är senaste tex.

Total Commander.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...